Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-09-2014 18:15 #143810 door Erik Stoter (GAST)
Beantwoord door Erik Stoter (GAST) in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Ik heb net de ontsteking gecheckt en de contactpunten van de verdeler waren een beetje vies, hij loopt nu iets beter maar ik denk dat ik toch naar een garage moet aangezien ik verder geen verstand heb van de ontsteking. Ik wilde wachten tot een sleuteldag maar ik vertrouw het niet meer om lang te rijden. Alsnog bedankt voor het meedenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-09-2014 10:07 #143992 door Erik Stoter (GAST)
Beantwoord door Erik Stoter (GAST) in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Van een vreemd geluid naar een knal en een gat. Is dit nog dicht te krijgen?

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2014 11:05 #143995 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Hier kan je vriespluggen voor kopen bij Tinustuning. Zo heb ik ze onlangs ook dicht gemaakt.
Je plaatst ze met de bolle kant naar boven, en geeft er vervolgens een flinke klap op met een hamer.

Wel eerst even netjes schoonmaken.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2014 13:17 #143999 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Beste Eric, is dit niet de plaats waar normaal injecteurs horen te zitten? Zo ja is het uiters linkse het gat?
Je zou er aan kunnen denken om er schroefdraad in te tappen en een bout er in draaien.
Sinds het aan het inlaatkanaal is zal dit niet veel druk hoeven te verdragen.

succes

Johan Geers

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2014 13:24 #144000 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Ik zou toch voor 8 euro een setje vriespluggen kopen in plaats van iets beunen. ;)

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-09-2014 14:16 #144001 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Volgens mij heeft Ben Flierman hier originele afsluitdoppen voor e cilinder koppen worden veel voor tuning gebruikt er zitten nl. Grotere kleppen in

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-09-2014 17:21 #144007 door Erik Stoter (GAST)
Goed te horen, ik dat dat ik de hele bovenkant moest vervangen. Sowieso was ik van plan om de pakkingen te vervangen, nu kan ik meteen de schade opnemen die de plug misschien binnenin heeft aangericht.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2014 08:16 #144025 door Boele Braaksma
Kop hoeft er niet af hoor! Kan je zo bovenop de motor doen!

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-09-2014 15:32 #144043 door Erik Stoter (GAST)
Maar ik denk dat de plug erin is geschoten, want hij was ineens verdwenen en de motor sloeg af.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2014 17:06 #144045 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vreemd geluid, motor rammelt door, vacuümlek?
Lijkt me sterk dat hij erin is geschoten, waarschijnlijk er gewoon uit geblazen.
Suggestie van Boele is juist, goed afdoppen en motor afstellen op B specificatie, misschien wel E, want je hebt hogere compressie en een snelle nokkenas.
Zou ook 8 graden voorontsteking proberen, realiseer je dat je een injectiemotor op een carburateur wilt laten rijden.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD