overslaan en snel stationair Volvo Penta B18 bb30

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-08-2014 10:06 #142406 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic overslaan en snel stationair Volvo Penta B18 bb30
Ik ben niet zo enthousiast over de Zenith carb, deze geeft vaak lekkage en het huis wordt bij 40plus jaar poreus.
Is wellicht niet een antwoord op je vraag, maar een optie is om de Zenith te vervangen.

Je probleem nu, is vrijwel zeker valse lucht, ofwel langs je klep, ergens bij een pakking ofwel langs het spruitstuk.
Dit kun je checken door wat remmenreiniger aan de zijkanten en inlaatspruitstuk te spuiten, gaat hij harder/beter stationair lopen weet je dat daar valse lucht wordt aangezogen.
Afgelopen jaren meermaals de Zenith vervangen door de Stromberg of wat ik zie dat mensen op een Weber valstroomcarburateur overgaan.

Het probleem is, of je voldoende ruimte hebt, Zenith zit bovenop het spruitstuk en de Stromberg er naast.
Natuurlijk kun je de Zenith reviseren, alle pakkingen, naald en wellicht spruitstukpakking vervangen.
Mocht je onderdelen tekort komen, ik heb er nog een paar staan.
Succes en hoor wel of je hulp nodig hebt, ik zit in Arnhem

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-08-2014 11:37 #142409 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic overslaan en snel stationair Volvo Penta B18 bb30
Hallo Roy ,als je bij google zenith spare parts intik ,krijg je diverse sites waar je voor niet te veel geld een complete revisie sets kan bestellen .
Ook doorsnede tekeningen met onderdelen lijsten en afstel gegevens.
Gr Jan Oudijk.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-08-2014 20:25 #142412 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic overslaan en snel stationair Volvo Penta B18 bb30
Dit heb ik nog nooit gezien is gewoon teveel aan verkloot enige optie is een andere carburateur kopen.

• Roy V
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2014 23:00 #142475 door Roy V
Beantwoord door Roy V in topic overslaan en snel stationair Volvo Penta B18 bb30
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de gasklep bewerkt (uitgeklopt en geslepen) en hierdoor is het gelukt om de motor keurig 600 toeren te laten draaien.
Het lag dus puur aan de klep en niet aan valse lucht via een andere weg. het asje dicht ook nog keurig af. Wel heb ik heel af en toe backfire dus moet even opzoeken hoe ik de ontsteking perfect krijg afgesteld.

normaals bedankt voor jullie reacties.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD