Prijzen volvo onderdelen van goud??
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Door de temperatuur verschillen wordt dat hard en gaat het lekken, vandaar dat elke nieuwe motor na 150.000 km lekt. Motoren zijn er niet meer op gebouwd om 300.000 + km mee te gaan..
Vandaag nog een Audi A4 binnen gekregen met een 2 liter TFSI motor met 120.000 km, hij verbruikte olie, namelijk 1 liter op 500 km. En dat voor een auto uit 2009. Waar gaat het heen met de auto-industrie?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
"Reinoud ter Braake" schreef:
Dit is in verhouding het duurste onderdeel aan een P1800 en nog niet eens verguld :oops:
Die ben ik nog niet tegen gekomen, wat is het? :oops:
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-

Dit veertje zorgt ervoor dat je deur in de open stand blijft staan, mits geopend

Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Boele Braaksma" schreef:
Ik denk dat je het beter kan laten gieten. Verbaast me dat daar nog niemand mee aan de gang gegaan is.
O ja wel hoor! Ik heb me hier al eens in verdiept. Ik heb een kennis die alu kan gieten, ik ben bezig geweest met het maken van een positieve mal van epoxyhars, ik heb alu klaarliggen.. Het 'enige' wat nog moet is een nieuwe mal maken (die ik had is helemaal krom getrokken toen ik 'm met heet water schoon wilde spoelen

En dan een dag met mooi droog weer en weinig wind.. en dan maar proberen!
Het kleppendeksel is voor de hobby-gieter al vrij groot. Bovendien heb je meer dan 2 liter vloeibaar alu nodig (excl. de aangietkanalen) om 't ding te kunnen maken. In veel smeltkroezen past dat al niet, en daarnaast zijn er niet heel veel ovens die groot/zwaar genoeg zijn om zo'n grote kroes op temperatuur te kunnen krijgen. De relatief dunne wanden van het deksel maken de kans op mislukking best wel groot en zorgt ervoor dat je best veel aangietkanalen nodig hebt (en dus nog meer alu nodig hebt).
Door de vele probeersels (gips, klei, epoxy, hout..) heb ik aan dit mini-onderzoekje al meer uitgegeven dan wat een prachtig alu kleppendeksel kost.. en dan heb ik er dus nog geen 1 gegoten. Hobby heet dat dan.. Maar ooit komt het er van..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163
www.histoparts.com/webshop/27__e ... witch.html
m.vr.gr.
Johan Geers
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
www.volvokv.nl/index.php?keyword ... rowse&relo
www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163
www.histoparts.com/webshop/27__e ... laars.html
m.vr.gr.
Johan Geers
- Jan Plovier
-
- Nieuw lid
-

Coupé '69, Combi '64, P1800S '67