- Berichten: 81
Slecht starten koude motor (zie/hoor filmpje)
- J Serraris
- Premium lid
-
Zie filmpje voor geluid/bokken:
Dat duurt zo soms ook wat langer tot accu haast plat is...
Heb net de ontsteking nog eens nagelopen (statisch), verdelerkap schoongemaakt, kleppen gesteld. Maar ook nu weer bij starten hetzelfde als in filmpje.
Iemand een idee waar ik nog kan gaan zoeken? Contactpuntjes (hoe weet ik of die op zijn)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1412
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2115
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Het lijkt ook wel of ie op 3 cilinders loopt (in het begin)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kor Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
Wat voor carburateur heb je?
Als je op lpg start heeft het met een zenith stromberg carb geen enkele zin om je choke te gebruiken.
Ik verdenk ook je ontsteking. Haal je verdeelkap er eens af, hoe zien de 4 koperen contacten aan de binnenkant eruit; en is het verende koolstofstaafje in t midden nog ok? Check gelijk de rotor, alles heel?
Als je de contactpuntjes opent zie je al snel of deze nog goed zijn: zit er een bergje op de ene en een kratertje in de ander dan is t tijd voor vernieuwen.
En wat is de staat van je bougies en, minstens zo belangrijk, je bougiekabels?
Tijdens lang starten kan je m ook op lpg verzuipen; in dat geval kan t helpen om de lpg-benzineschakelaar even in de middenstand te zetten en op t moment dat de motor aanslaat weer snel op lpg zetten.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Rob Spoon" schreef:
Je zou op gas moeten kunnen starten, zonder choke. Als je choke erbij nodig hebt (dus benzine + gas) staat je gas te arm.
Benzine gemixed met gas door de choke?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Heb het schroefje op de verdamper maar wat verder open gedraaid en trucje met lpg/benzine schakelaar een keer gedaan en startte daarna een stuk sneller.
Contactpuntjes mogen denk ik ook wel vervangen worden. Dus ga die maar eens bestellen.
Verder ter info: Stromberg carb. Bougiekabels, bougies (koffiebruin), verdelerkap (schoongemaakt) en rotor (schoongemaakt) zijn redelijk nieuw (een jaartje ofzo, met weinig km).
EDIT: Maar na net een stuk gereden te hebben, startte hij helemaal niet meer. Gelukkig liep de weg schuin af, dus was aanduwen niet zo moeilijk... Nu ben ik weer thuis en zet ik de motor af. Meteen daarna proberen te starten, maar lukt niet.
Niet handig, zit midden in een verhuizing en de 145 is de verhuiswagen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.