tikkende/ratelende B20

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2014 00:12 #137347 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic tikkende/ratelende B20
Beste Rob, wat Piet zegt kan natuurlijk ook alleen het is geen duurzame oplossing.
Een koppakking voor een tweede maal gebruiken ik deed het vroeger in mijn arme periode ook wel eens.
De oude pakking moet er naturlijk wel heel afkomen en met wat vloeibare pakking en wat geluk wil het zaakje wel weer eens voor een tijd bollen.
Ik deed in die tijd ook altijd de kop aantrekken zonder momentsleutel, je moet wat.

Dus wil je geen hoge kosten maken en je heb genoeg tijd om te sleutelen kun je dit altijd proberen.
Ik kan het me leventig voorstellen stukken hebben en geen geld.
Nooit geschoten is altijd mis.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2014 20:39 #137475 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic tikkende/ratelende B20
Ik heb wel eens met een lichte ratel en gezellig oplichtend oliedruklampje rondgereden maar dat werd binnen 100 km een zware ratel, en toen was de zachtmetalen laag van de drijfstanglagers weg, dan draait de krukas in de koperen ondergrond (en nog weer later in de stalen basis) en dat is het einde van de krukas.
Ik zou dus heel snel die lagers gaan bekijken. Dat kan van onderaf, staat beschreven in het werkplaatshandboek wat je her en der kan downloaden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD