Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-12-2013 19:00 #135455 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
Oude lagers zijn er al uit. Alleen de nieuwe moeten er nog in.
Niemand in de buurt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-12-2013 19:55 #135457 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .

"Lars Weffers" schreef:
Oude lagers zijn er al uit. Alleen de nieuwe moeten er nog in.
Niemand in de buurt?

wat is de buurt?

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-12-2013 20:51 #135459 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
Vergeten te vermelden, regio Eindhoven.

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2013 01:58 #135463 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
Dan is Antwerpen misschien niet te ver?
Ik heb deze tool liggen maar heb hem zelf nog niet gebruikt, moeilijk kan het volgens mij niet zijn.

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-12-2013 11:31 #135508 door Lars Weffers
Ivo, is dat voor alle 3 de lagers? Ze zijn namelijk niet allemaal even groot.
Antwerpen is te doen.

Net een aantal bedrijven gebeld, niemand die het kan of er niks aan kan verdienen omdat ik de lagers al heb liggen...

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2013 13:20 #135511 door Ivo Van Antwerpen

"Lars Weffers" schreef:
Ivo, is dat voor alle 3 de lagers? Ze zijn namelijk niet allemaal even groot.
Antwerpen is te doen.

Net een aantal bedrijven gebeld, niemand die het kan of er niks aan kan verdienen omdat ik de lagers al heb liggen...

Ja voor alle 3. Ik heb ooit zelf geprobeerd een nokkenaslager te vervangen zonder deze tool en dat is faliekant misgelopen.
Ik heb de boel dan naar een revisiebedrijf gebracht. Deze hadden geen vertrouwen in de aangekochte lagers (of geen winstmarge?) en weigerden er garantie op te leveren. Het alternatief dat zij boden was door hen zelf op maat gemaakte lagers te laten plaatsen. Dat heb ik dan maar gedaan. Het resultaat was zeer net en degelijk maar de prijs ook! Toen dacht ik dit overkomt mij geen 2e keer en heb ik de tool die ik later toevallig tegenkwam op marktplaats aangeschaft, maar ja helaas te laat. Die ligt hier dus nog steeds voor het geval, of als ik er iemand mee kan helpen...

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2013 16:55 #135523 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
Ivo, kun je misschien een, of een paar foto's /maten plaatsen?

Hans

• Hans Hoogeslag (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-12-2013 21:52 #135537 door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
ik heb al eens eens een as op maat gedraaid waar de lagerschaal op past en die bijna de zelfde buitendiameter heeft dan tik je ze zo op de plek vooral de middelste de achterste kan via de vriesplug en de voorste kun je ook zo bij

gr Hans

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2013 22:22 #135540 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Gereedschap om de nokkenaslagers te vervangen .
Over nokkenaslagers:
Inslaan is fout want het lagermateriaal is (relatief) zacht. Tenzij je de lagers koelt met vloeibare stikstof.
Anders is op hun plaats trekken (achterste vriesplug verwijderen) een betere optie.
In het licht van de kwaliteit van onderdelen die ik zo af en toe binnenkrijg (origineel Volvo, made in Taiwan) kan ik me levendig voorstellen dat een goed revisiebedrijf zelf nieuwe lagers wil maken. Ze horen namelijk, voor topkwaliteit, van M4 brons gedraaid te worden.
Voor een prima adres, die het graag voor je doen: Biggelaar Motors B.V., Brieltjenspolder 1, Made, 0162 581 950.

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-12-2013 22:40 #135542 door Lars Weffers
Hallo Teun.

Bedankt voor je reactie!
Maandag gaat het blok naar een revisie bedrijf, mocht dat niet lukken dan ga ik het met Ivo proberen en mocht dat ook niet lukken dan overweeg ik jouw optie!

Bedankt voor het mee denken iedereen!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD