- Berichten: 95
K-jetronic 244 turbo 21ET
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-09-2013 17:58 #131960
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Lekken of niet... iemand een bosch-referentienummer injectors voor B21ET - motor ?
Laat maar komen de reacties. Ik ben benieuwd.
Laat maar komen de reacties. Ik ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 206
14-09-2013 19:34 #131961
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Kijk anders even op volvolvo.nl topic turbo daar is waarschijnlijk voldoende kennis.succes gewenst
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 84
15-09-2013 05:28 #131975
door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Volvo bestel nummer is, 1306499-3 . Met dit nr naar een boch verdeler gaan ."union bp poelaert" schreef:
Lekken of niet... iemand een bosch-referentienummer injectors voor B21ET - motor ?
Laat maar komen de reacties. Ik ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 95
15-09-2013 14:16 #131994
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Johan dank
Ben je zeker van dit ref.nummer? (kan ik niet vinden)
Ben je zeker van dit ref.nummer? (kan ik niet vinden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 884
15-09-2013 17:48 #131998
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
voordat je ze gaat vervangen, kan je ze toch eerst naar een revisiebedrijf brengen, daar kunnen ze die gewoon testen.
Die dingen kosten gauw 150/stuk. Is toch zonde geld als het niet nodig is.
Ik denk als je ze losschroeft en ze hangt in een conserveblik en dan de motor op de startmotor laat draaien, dat je dan zelf ook snel genoeg ziet of ze goed werken. (debiet is een ander verhaal, maar lekken en het sproeibeeld kan je zien)
Zo deden we dit ook met dieselverstuivers.
Die dingen kosten gauw 150/stuk. Is toch zonde geld als het niet nodig is.
Ik denk als je ze losschroeft en ze hangt in een conserveblik en dan de motor op de startmotor laat draaien, dat je dan zelf ook snel genoeg ziet of ze goed werken. (debiet is een ander verhaal, maar lekken en het sproeibeeld kan je zien)
Zo deden we dit ook met dieselverstuivers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 95
15-09-2013 19:53 #132000
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Inderdaad Ronald. Ik heb ondertussen een bedrijfje gevonden die ze reviseren kan. Het testen lijkt me inderdaad verstandig vooraf te doen.
Merci.
BP
Merci.
BP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 943
17-09-2013 17:24 #132083
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic K-jetronic 244 turbo 21ET
Voor wie echt wat wil weten over de K-Jetronic het volgende artikel:
www.porsche924-944.nl/924/KJetronic.pdf
Het was overigens niet Bosch' "finest hour". De daarop volgende L-Jetronic had het ook nog niet in zich. Daarna werd het beter.
Prijs u allen overigens gelukkig dat u Volvo rijdt en niet iets Engels met een Lucas-injectie of iets Italiaans met Spica-injectie.
De Bosch-units blijven zeer beheersbaar, maar oude dingen vragen nu eenmaal om veel liefde en onderhoud.
Teun
www.porsche924-944.nl/924/KJetronic.pdf
Het was overigens niet Bosch' "finest hour". De daarop volgende L-Jetronic had het ook nog niet in zich. Daarna werd het beter.
Prijs u allen overigens gelukkig dat u Volvo rijdt en niet iets Engels met een Lucas-injectie of iets Italiaans met Spica-injectie.
De Bosch-units blijven zeer beheersbaar, maar oude dingen vragen nu eenmaal om veel liefde en onderhoud.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.