B18 vraagje
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-08-2013 13:32 #130483
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18 vraagje
Beste Bart, als je op het spruitstuk een nippel van 10mm heb zitten voor carterontluchting zuig je het hele carter leeg.
Gewoon T stuk ertussenuit en van het eitje een slang naar de open lucht.
En dan testen of dat er een terugslagklep in de rembekrachtiger zit zo niet een in de slang naar de rembekrachtiger monteren
succes
Johan Geers
Gewoon T stuk ertussenuit en van het eitje een slang naar de open lucht.
En dan testen of dat er een terugslagklep in de rembekrachtiger zit zo niet een in de slang naar de rembekrachtiger monteren
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michel Worseling
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-08-2013 13:35 #130484
door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic B18 vraagje
OK heren het is me nu duidelijk bedankt, ik zal hier van het weekend mee aan de slag gaan.
mvg Michel
mvg Michel
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-08-2013 20:22 #130531
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic B18 vraagje
Zoals het op de foto's is aangesloten is dus totaal verkeerd,er is geen vacuum dus de bekrachtiger werkt zo niet!
De rembekrachtiger moet altijd rechtstreeks op het spruitstuk worden aangesloten zonder aftakkingen o.i.d. en de opening van de aansluitnippel moet groot zijn 8 of 10 mm.
De nippel op het spruitstuk met het kleine gaatje ong.2 mm wordt op de vuldop of het eitje aangesloten afhankelijk of het een B18 of B20 is en dient alleen maar voor afzuiging van oliedampen uit het blok.Evenals een slang van het eitje of vuldop naar het luchtfilter die ik persoonlijk niet aansluit want die vervuilt op den duur je carburateur.
De rembekrachtiger moet altijd rechtstreeks op het spruitstuk worden aangesloten zonder aftakkingen o.i.d. en de opening van de aansluitnippel moet groot zijn 8 of 10 mm.
De nippel op het spruitstuk met het kleine gaatje ong.2 mm wordt op de vuldop of het eitje aangesloten afhankelijk of het een B18 of B20 is en dient alleen maar voor afzuiging van oliedampen uit het blok.Evenals een slang van het eitje of vuldop naar het luchtfilter die ik persoonlijk niet aansluit want die vervuilt op den duur je carburateur.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2013 23:57 #130648
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic B18 vraagje
Hoe vervuilt die de carburateur? de lucht stroomt toch in de de andere richting (naar het blok toe dus), Omdat de dampen die je via het spruitstuk uit je blok zuigt anders je blok vacuüm trekken. Het luchtfilter zorgt er dus voor dat je schone lucht in je blok trekt dacht ik zo of heb ik het helemaal mis?
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-08-2013 21:22 #130708
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic B18 vraagje
Ivo,
Op zich klopt het dat de lucht in principe wordt aangezogen uit het luchtfilter en via het vacuum in het inlaatspruitstuk wordt afgezogen. Als je blok echter redelijk verslten is en je hebt overdruk in je carter dan blaast het carter naar het inlaatspruistuk, maar ook naar je luchtfilter, helaas!
Op zich klopt het dat de lucht in principe wordt aangezogen uit het luchtfilter en via het vacuum in het inlaatspruitstuk wordt afgezogen. Als je blok echter redelijk verslten is en je hebt overdruk in je carter dan blaast het carter naar het inlaatspruistuk, maar ook naar je luchtfilter, helaas!
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001