B18 vraagje

  • Michel Worseling
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-07-2013 15:03 #130328 door Michel Worseling
B18 vraagje is gemaakt door Michel Worseling
Beste,

Voor mijn amazon B18 met dubbele carbs heb ik ivm een simons uitlaatspruitstuk een ander inlaatspruitstuk gekocht.
Nu zit er op mijn originele spruitstuk op het inlaatgedeelte een rubberen slag die naar mijn rembekrachtiger gaat en naar iets op het motor blok. Ik vroeg me eigen af of ik deze weg kan laten, dus van motorblok naar rembekrachtiger laten zitten, of dat ik deze aansluiting op het nieuwe inlaatspruitstuk moet maken?

wie kan me dit vertellen ??? en wat is de werking hiervan?

mvg Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2013 16:58 #130333 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic B18 vraagje
Over dit onderwerp heb ik laatst - terecht - op m'n flikker gehad, omdat ik een hele verkeerde opmerking maakte.

Zoek maar even op topic "Aansluiten Carterontluchting" van R Slijfer dd 11.07.2013 - dan wordt je wel duidelijk hoe je die slang moet aansluiten .......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2013 19:19 #130338 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B18 vraagje
Ik denk dat je de vacuümslang voor de rembekrachtiger bedoelt, daar hoort een terugslag ventiel in te zitten en loopt naar het inlaatspruitstuk.
De Carter ontluchting loopt daar overigens ook naar toe.
Kijk even onder documentatie daar kun je in het onderdelen boek voor de B18B zien hoe dat zit en in de Green Manuals onder rembekrachtiger.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michel Worseling
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-07-2013 22:28 #130346 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic B18 vraagje
Ik heb gezocht op het topic dat Rob aangeeft maar kan deze helaas niet vinden.

Ik denk dat ik maar een fitting maak in mijn nieuwe inlaatspruitstuk, alhoewel ik dit wel jammer vind is het niet anders de betrouwbaarheid van het blok en de werking ervan werken voor mij meer mee dan het optische effect van een clean enginebay.

Heren bedankt voor de reactie's ik weet wat me te doen staat......

mvg Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2013 22:51 #130347 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic B18 vraagje

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michel Worseling
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-07-2013 23:01 #130348 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic B18 vraagje
hmm vreemd dat ik dat topic niet kon vinden maar Kevin bedankt voor het meezoeken en vinden.
Na dit topic gelezen te hebben ga ik eerst maar eens kijken hoe het nu zit bij mijn amazon want ik vraag me eigen af of dit origineel is zoals het nu zit. Ik zal morgen ook foto's plaatsen dat maakt het geheel wat duidelijker hoop ik.

mvg Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michel Worseling
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-08-2013 15:18 #130459 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic B18 vraagje
hier de foto's hou het er "origineel " uitziet....





hopelijk brengt dit wat meer duidelijkheid, ik zie namelijk geen terugslag klep zitten, of dit moet bij het eitje zitten.
Ook vraag ik me eigen af na het andere topic gelezen te hebben of het zo wel goed zit...

mvg Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-08-2013 01:01 #130472 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18 vraagje
Beste Michel, als ik jou was zou ik de carterontluchting gewoon naar buiten laten gaan (oudere B18 hadden dit) en op de aansluiting van het spruitstutk je rembekrachtiger doen met een terugslagklep in de slang naar de rembekrachtiger, tenzei er in de rembekrachtiger zelf al een terugslag klep zit maar dat weet ik niet van dit type.
Op deze manier hoef je niet te boren in je spruitstuk.
Is het aansluitstuk op je spruitstuk wel geschikt voor een rembekrachtiger m.a.w. is het gat groot genoeg moet een paar mm zijn.
Zo niet er een grotere aansluiting op maken kan gewoon een 1/4" nippel zijn.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michel Worseling
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-08-2013 11:16 #130480 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic B18 vraagje
Johan, als ik het goed begrijp dus gewoon vanaf het eitje naar de rembekrachtiger? met eventueel een terugslagklep ertussen?

mvg Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bart Dirven
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-08-2013 12:20 #130481 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic B18 vraagje
Michel,

Johan bedoeld dat je de slang vanaf het eitje naar de buitenlucht laat gaan, en op de nippel op het spruitstuk alleen de rembekrachtiger aansluit. Het T-stuk komt dus te vervallen.

Ik denk overigens dat je het ook op deze manier, zoals op de foto, kan laten zitten.

Let er op dat je op het spruitstuk een Nippel met een grote doorlaat ( ca 10 mm) hebt zitten, deze is bedoeld voor de rembekrachtiger.

Je kunt overigens testen of er al een terugslagklep in je rembekrachtiger zit. Start je motor, hiermee creeer je vacuum. Trap een paar keer op de rem, dat geeft je het gevoel van het rempedaal met bekrachtiging. Als je nu de motor uit zet, en er zit een werkende terugslagklep in de bekrachtiger, dan voel jij bij de eerste paar keer remmen de hulp van de bekrachtiging nog. Die wordt steeds minder, waardoor je zelf steeds harder moet trappen om het pedaal even diep in te drukken.

Succes!

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD