Oliepomp, reviseren of vervangen
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Nu zie ik in vod dat het ook mogelijk is om de pomp te reviseren, is dit goed te doen of is vervangen beter. Zijn er (als ik hem ga vervangen) verschillende types verkrijgbaar en welke kan ik dan het beste nemen? Verder nog onderdelen/pakkingen nodig als de pomp eruit gaat?
Ik wil het blok laten zitten, is het dan icm een motortakel goed te doen om deze te vervangen?
Hoor graag even.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Goede vakantie gehad?
Zie mijn website: Oliepomp defect Volvo 1800
Ik zou een nieuwe monteren a 130euro. Ed van der Zee schreef ooit dat after market pompen ook al speling vertonen bij aanschaf. Daarom heb ik bij het VKO een nieuwe originele Volvo-pomp gekocht. Koop er ook een verstevigingsring bij, Tinustechniek levert die ook. Dan voorkom je dat de pin afbreekt zoals bij mij.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Boele Braaksma" schreef:
Hi Jeroen,
Goede vakantie gehad?
Zie mijn website: Oliepomp defect Volvo 1800
Ik zou een nieuwe monteren a 130euro. Ed van der Zee schreef ooit dat after market pompen ook al speling vertonen bij aanschaf. Daarom heb ik bij het VKO een nieuwe originele Volvo-pomp gekocht. Koop er ook een verstevigingsring bij, Tinustechniek levert die ook. Dan voorkom je dat de pin afbreekt zoals bij mij.
He Boele,
Ja super vakantie gehad, kwam nog een p1800 tegen down under.
Ga dan idd maar een nieuwe monteren, geen risico mee nemen. Moet ik verder nog pakkingen seals etc mee bestellen? Nieuwe carter pakking plaatsen lijkt me logisch maar om te voorkomen dat ik misgrijp tijdens de operatie hoor ik graag nog wat ik zoal tegen ga komen.
Groet Jeroen
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Nee bij de oliepomp zitten twee nieuwe sealringen voor de olieleidingen in het carter. Een carterpanpakking en je bent er inderdaad!
Wellicht dat iemand op dit forum een adresje kent.
Het probleem is dat bij de ' Aftermarket leveranciers ' de gereviseerde pompen al een speling tussen de schoepradartjes hebben van 0,30 voelermaat. 0,35 is versleten.....
Dus take home message = meet altijd zelf de speling, voordat je een ' nieuwe ' pomp monteert.
Even rooster eraf, vier moertjes los en de voelermaat ertussen en je weet het, meten = weten
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Ik heb met die motor al z'n 80000km gereden en geen problemen.
alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Marc Schunck" schreef:
Er is een standaard setje voor de B20 te koop. Ik heb echter mijn krukas laten balanceren en "grinden" en had daarom ondermaat lagerschalen nodig 0.010" (0.254 mm). De bovenste lagerschalen (gezien vanaf liggend onder de auto dan..) druk je er klemvast in, dan de krukas vasthouden en de onderste lagerschalen vastzetten met 122Nm. Gebruik ook wat "assembly lube" zodat ze mooi inlopen. Ik heb geen ervaring met vervangen met t blok nog in de auto..
Thanks mate! Is die assembly lube hetzelfde spul als welke je gebruikt bij een nieuwe nokkenas?