na start blijft toerental hangen (B20 LPG)

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2013 20:53 #129702 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Heb je geen valse lucht, die bv minder word na opwarmen motor.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2013 21:08 #129703 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Dat is makkelijk te controleren.
Laat hem maar eens lopen zonder luchtfilter en kijk wat er gebeurd met de gasschuif.
Bij aftermarket luchtfilters moeten soms gaten worden bijgemaakt om de luchtkanalen open te houden van de stromberg.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2013 00:47 #129711 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Beste Eric, zet de zuiger van de carburator eens vast in een hoogstand en probeer dan eens op LPG doet de motor het dan wel goed dan weet je zeker dat het de zuiger is.

succes

Johan Geers

• Eric Evers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2013 15:40 #129724 door Eric Evers
Beantwoord door Eric Evers in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Hallo Johan, hoe kan ik de zuiger van de carburator het beste vastzetten zonder iets te beschadigen?

Avonturen in en met een oude Volvo en Volkswagen: buske.nl

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-07-2013 01:15 #129751 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Beste Eric, misschien met een luciferstokje de zuiger in de geleider blokkeren het is maar voor even dus dat kan wel.
Of boven bij de vuldop vuldoperuitnemen de zuiger blokkeren met een stukje hout dat is nog het veiligste
Ik zou het niet met iets van ijzer doen want als het per ongeluk naar binnen schiet heb je onherstelbare schade hout doet zoveel niet.

succes

Johan Geers

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-07-2013 10:42 #129761 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
zuiger heb je niet nodig om op LPG te rijden, zuiger er uit halen en proberen hoe hij loopt op LPG.

• Eric Evers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2013 08:51 #129819 door Eric Evers
Gister ben ik met de tips (waarvoor dank) aan de slag gegaan. Ik heb zonder zuiger op LPG proberen starten. Dit werkte niet. Daarna heb ik een andere carburateur (van een goed rijdende 144) op mijn blok geschroefd en getracht te starten (zowel op benzine als LPG) Probleem was hierbij onveranderd. Stationair lopen doet de auto wel maar bij gas geven komt de auto niet echt op toeren. Bij een koude motor pas na enkele minuten en warm wat sneller.

Uiteindelijk ben ik op benzine een stukje gaan rijden en toen merkte ik dat de auto gedrag vertoont alsof deze bijna verzuipt. Hij bleef ook erg nadieselen. Nu denk ik dat er wellicht iets mis is met de ontsteking. Wat vinden jullie van deze beredenering? En, wat kan ijk hier aan doen?

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2013 19:50 #129952 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Eric, als je niet 100% zeker bent dat je ontsteking in orde is, is al het andere dat je doet zinloos.
Dus eerst checken of je ontsteking wel tip top in orde is.
1) Controler de lichthoogt van je contactpunten; moet ongeveer 0,4mm zijn.
2) Kijk of je ontstekingstijdstip in orde is, statisch ogeveer 10 graden (dynamisch heeft in jou geval geen zin omdat de motor beroerd loopt)
3) Kijk of je een "vette" vonk kunt trekken. Trek de bougie kabel van de bougie af en steek er een lange m4 schroef in. Houdt het uiteinde van die schroef in de buurt van je motorblok. Laat een helper de auto starten en kijk naar de vonk. Je moet een vonk kunnen trekken van ongeveer 7mm.
Haal je geen 7mm dan zul je verder moeten zoeken (Rotor, condensator, bobine, contactslot, accu etc)

• Eric Evers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 21:27 #130039 door Eric Evers
Allereerst wil ik iedereen hatelijk danken voor de reacties en het meedenken. Gister hebben we met een team van 4 man mijn 142 flink aangepakt. De kop is eraf gegaan, we hebben alles volledig schoongemaakt. Er zat er veel koolaanslag aan de cilinders en kleppen (vandaar dat dieselen). Daarna de kleppen netjes geslepen, kop mooi rood en de kleppendeksel zwart gespoten, alle pakkingen vervangen van blok en carburateur, slangen vervangen, contactpunten, rotorkap en bougiekabels vervangen.

Het was een flinke operatie want geen van ons had dit eerder gedaan, maar met succes :) De motor loopt nu heel netjes en er is ook veel vermogen bijgekomen. Uiteraard is er nog een kleine to-do-list overgebleven. Maar ja, dat is inherent aan deze hobby en bij jullie ongetwijfeld herkenbaar :) Voor de liefhebber heb ik op mn site een paar foto;s geplaatst. Geen idee of ik de link mag spammen dus dat doe ik hier maar niet, maar hij staat in mn profiel.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD