na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
- Eric Evers
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2013 11:33 #129546
door Eric Evers
Avonturen in en met een oude Volvo en Volkswagen: buske.nl
na start blijft toerental hangen (B20 LPG) is gemaakt door Eric Evers
Hallo allemaal,
Ik heb een 142 (B20 op LPG) met een motorisch probleem. Na het starten van de auto duurt het zo’n 10 minuten voordat hij op toeren komt wanneer je gas geeft. Voor die tijd blijft de auto op stationair toerental lopen of houdt zelfs in of slaat af wanneer je gas geeft. Mijn tactiek om toch te kunnen rijden is heel voorzichtig gas geven om zo het punt te vinden waarop hij maximaal (net iets boven stationair) toeren draait.. Na verloop van tijd zwaait het toerental plots op. Ik geef dan een paar keer goed gas en dan kan ik wegrijden. (met of zonder applaus van de buren)
Ik vraag me af waar dit probleem vandaan komt. Heeft het te maken met het vacuüm of met de verdamper? Zit het juist in de carburateur? Komt het misschien door valse lucht? Wat ik weet is dat de ontsteking verder goed is.
Alle tips zijn welkom,
Ik heb een 142 (B20 op LPG) met een motorisch probleem. Na het starten van de auto duurt het zo’n 10 minuten voordat hij op toeren komt wanneer je gas geeft. Voor die tijd blijft de auto op stationair toerental lopen of houdt zelfs in of slaat af wanneer je gas geeft. Mijn tactiek om toch te kunnen rijden is heel voorzichtig gas geven om zo het punt te vinden waarop hij maximaal (net iets boven stationair) toeren draait.. Na verloop van tijd zwaait het toerental plots op. Ik geef dan een paar keer goed gas en dan kan ik wegrijden. (met of zonder applaus van de buren)
Ik vraag me af waar dit probleem vandaan komt. Heeft het te maken met het vacuüm of met de verdamper? Zit het juist in de carburateur? Komt het misschien door valse lucht? Wat ik weet is dat de ontsteking verder goed is.
Alle tips zijn welkom,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2013 12:55 #129550
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Eric, heb je op benzine dit probleem ook?
08-07-2013 17:33 #129563
door Eric Evers
Beantwoord door Eric Evers in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Nou, op benzine is het probleem vergelijkbaar. Starten doet ie wel en daarna blijft de motor ook stationair lopen. Wanneer ik dan het gaspedaal een beetje indruk krijg ik het idee dat de auto verzuipt. Ik start eigenlijk nooit op benzine. Rijd soms wel tussendoor een paar KM op benzine. Dat gaat wel goed.
08-07-2013 18:15 #129565
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Injectie of carburateur ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
08-07-2013 18:56 #129568
door Eric Evers
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
08-07-2013 19:42 #129569
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Controleer je membraam in je carburateur eens op scheuren en kijk dan gelijk even of je zuiger in de carburateur wel makkelijk op en neer gaat waarschijnlijk komt deze te laat omhoog
10-07-2013 18:23 #129690
door Eric Evers
Ik kan die zuiger vrij makkelijk op en neer bewegen. Bedoel je met het membraam het rubber? Dat is mooi soepel. Heb ik al eens vervangen. Wat kan de reden zijn dat de cilinder niet omhoog komt?
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 18:31 #129692
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Sproeierbuis en/pf naald versleten, komt vaak voor bij Stromberg carburateurs in combinatie met gas: benzine heeft een smerende werking die gas niet heeft. Of is de naald niet goed gecentreerd, na vervangen van het membraan?
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 20:31 #129697
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic na start blijft toerental hangen (B20 LPG)
Ook even kijken of de membraam niet gescheurd is meestal bij de rand
10-07-2013 20:36 #129699
door Eric Evers
Membraan is niet gescheurd. naald is ook ok. Voor mijn beeldvorming: De naald heeft verder geen functie op gas, toch? Deze geleid alleen de zuiger, toch?
Wat zorgt ervoor dat de zuiger omhoog komt, dat is vacuum, toch? Ik denk dat daar het probleem zit, maar hoe kan ik dit controleren?
Wat zorgt ervoor dat de zuiger omhoog komt, dat is vacuum, toch? Ik denk dat daar het probleem zit, maar hoe kan ik dit controleren?