Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden

• Ronald Stallmann (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2013 06:56 #128525 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden
Robin
Heb later het spruitstuk nog verwijderd van mijn eigen blok en daar de test nog eens gedaan en die komt ook weer op 11 bar uit, dus met of zonder spruitstuk maakt niet uit,
Spuit zo op alle cilinders nog wat olie, zal dan morgen kijken of het beter is, . Denk dat idd de zuigerveren vast zitten want het blok liep gewoon goed, en reed 110 zonder probleem met een combi 5 jaar geleden

Hier alles inelkaar zetten vind ik ook goed, maar dat zegt volgens mijn niet alles,

Je koop het blok bouwt m in en gaat een lange rit maken

Niet goed is retour blok en geld terug :mrgreen:

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-06-2013 07:37 #128526 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden

"Ronald Stallmann" schreef:
Robin
Heb later het spruitstuk nog verwijderd van mijn eigen blok en daar de test nog eens gedaan en die komt ook weer op 11 bar uit, dus met of zonder spruitstuk maakt niet uit,
Spuit zo op alle cilinders nog wat olie, zal dan morgen kijken of het beter is, . Denk dat idd de zuigerveren vast zitten want het blok liep gewoon goed, en reed 110 zonder probleem met een combi 5 jaar geleden

Hier alles inelkaar zetten vind ik ook goed, maar dat zegt volgens mijn niet alles,

Je koop het blok bouwt m in en gaat een lange rit maken

Niet goed is retour blok en geld terug :mrgreen:

Ronald,

Vind ik een goed idee!
Als je morgen de test nog eens kan draaien dan kan de olie inwerken en geeft het hopelijk een betere test.

Om met radiator en spruitstuk naar jou toe te komen voor een test gaat wel wat ver, dus als we het zo als jij zegt kunnen oplossen zou dat geweldig zijn!

Houd me op de hoogte!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2013 10:39 #128534 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden
Kijk, dat is nog eens een mooi voorstel.

Persoonlijk zou ik de kop lichten en de kleppen opnieuw inslijpen. Dan kan je gelijk mooi een laagje ATF op de zuigers zetten, zo komen de zuigerveren nog wel eens los. Remolie werkt ook goed.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2013 12:23 #128538 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden
. Remolie werkt ook goed.[/quote]

Dat is toch zeer agresief spul.
Om dat nu op cilinder s te kiepen

Maar als het geen schade kan veroorzaken kan ik dat er na vanavond ook op doen, ze liggen nu te weken in de motor olie :D

groetjes RONALD

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-06-2013 12:48 #128539 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden
Remvloeistof is agressief voor lak.
Wat denk je van de remleiding zelf,die is toch ook van staal en gaat jaren (decennia) mee.
Dus niet agressief voor het staal zelf, maar voor cylinders en zuigerveren een prima losweekmiddel.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2013 16:16 #128548 door Ronald Stallmann (GAST)
Weer wat geleerd. Ga het als volgende stap ondernemen. Bedankt

groetjes RONALD

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2013 18:11 #128556 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Compressie test Volvo b20 geeft rare waarden
Ik heb een B18 met compressie van een halve bar gekocht, had jaren stilgestaan, en na een paar sessies met ATF op de zuigers startte het weer en het blok rijdt nog steeds rond in een 145. En een B20 met vergelijkbaar verhaal. Dus zo raar zijn deze waardes niet.

Voor een losliggend blok in de 40 euro categorie bekijk ik de olie en of het los is. ALs er dan ook nog ergens een spoor van compressie is, en liefst wat bruikbare onderdelen aan hangen, is het toch de moeite van het proberen waard.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD