Bonkig geluid, wat kan het zijn?

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2013 19:56 #127872 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Bonkig geluid, wat kan het zijn?

"Rob Baeten" schreef:
Ik ben bang van wel Jeroen, een lage olie druk heb je vaak met versleten lagerschalen :( Je zou ook nog even naar de oliepomp zelf kunnen kijken, het zou nog kunnen zijn dat die de geest heeft gegeven. Een kleine kans zijn de twee rubber seals van het pijpje dat van de pomp het blok ingaat, als deze lekken dan ben je ook je olie druk kwijt.

Hoi Rob,

Opzich is de oliedruk nog binnen spec's behalve als ik hoog in toeren ga rijden. Rij er voorlopig mee door en weet nu zeker dat de boel uit mekaar gaat deze winter. Gaat vast tzt weer een topicje (of meer) over gestart worden ;)

Groet Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2013 21:16 #127874 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Bonkig geluid, wat kan het zijn?
Is het niet handiger om alles in één topic te houden nu heb je 5 topics ofzo over 1 motor?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2013 22:19 #127881 door Jeroen Visser (GAST)

"Kevin de Leuw" schreef:
Is het niet handiger om alles in één topic te houden nu heb je 5 topics ofzo over 1 motor?

Veel handiger idd.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2013 22:20 #127882 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Bonkig geluid, wat kan het zijn?

"Kevin de Leuw" schreef:

liever 1 topic per probleem, is eventueel handiger voor de volgende bezoeker om een gelijkwaardig probleem op te zoeken.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2013 22:25 #127883 door Jeroen Visser (GAST)

"Ronald Damme" schreef:

"Kevin de Leuw" schreef:

liever 1 topic per probleem, is eventueel handiger voor de volgende bezoeker om een gelijkwaardig probleem op te zoeken.

Hele topics uitpluizen en hopen dat je iets tegenkomt wat je zoekt heeft ook zijn charmes toch? ;)

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2013 22:54 #127884 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Bonkig geluid, wat kan het zijn?

"Jeroen Visser" schreef:
Op zich is de oliedruk nog binnen spec's behalve als ik hoog in toeren ga rijden

Misschien een oliekoeler monteren?

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2013 08:04 #127890 door Jeroen Visser (GAST)

"Gert Vegter" schreef:

"Jeroen Visser" schreef:
Op zich is de oliedruk nog binnen spec's behalve als ik hoog in toeren ga rijden

Misschien een oliekoeler monteren?

Dag Gert,

Ik denk dat ook tzt nog wel eens gaat gebeuren. Voor nu hou ik het in de gaten, wel handig om dit soort dingen af te kunnen lezen.

Groet Jeroen

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2013 17:50 #127907 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Bonkig geluid, wat kan het zijn?
Ronald, er wordt wel gezegd "meten is weten" maar te veel weten is ook niet altijd handig. Als je die olie druk meter nooit had ingebouwd dan had je waarschijnlijk tot de winter zonder grote zorgen door gereden. Wedden dat je nu tijdens het rijden steeds een met schuin oog op die olie druk meter zit :) . Ik zou er ook gewoon met beleid mee door rijden, waarschijnlijk ben het punt van standaard lagerschalen vervangen toch al voorbij. Doe er dikke 20W50 in en hou het geluid in de gate dat het niet veel erger wordt, zolang je olie druk lampje niet aankomt zal het torretje genoeg olie krijgen :D

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2013 08:48 #128374 door Jeroen Visser (GAST)

"Rob Baeten" schreef:
Ronald, er wordt wel gezegd "meten is weten" maar te veel weten is ook niet altijd handig. Als je die olie druk meter nooit had ingebouwd dan had je waarschijnlijk tot de winter zonder grote zorgen door gereden. Wedden dat je nu tijdens het rijden steeds een met schuin oog op die olie druk meter zit :) . Ik zou er ook gewoon met beleid mee door rijden, waarschijnlijk ben het punt van standaard lagerschalen vervangen toch al voorbij. Doe er dikke 20W50 in en hou het geluid in de gate dat het niet veel erger wordt, zolang je olie druk lampje niet aankomt zal het torretje genoeg olie krijgen :D

Zo is het Rob, ik maak ook niet echt zorgen en rij er elke dag mee rond (wel af en toe kijkend naar de drukmeter hahaaa) aankomende winter maar eens kijken wat ik ermee kan en wil.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD