Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2013 18:55 #128028 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor
Ook opnieuw de mengverhouding afgesteld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2013 08:04 #128039 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor

"Peter Hoogeveen" schreef:
Compressie is goed op alle cilinders 8.

Ik heb de ontsteking verwijderd. Zit veel spelling op en de vacuumvervroeger is lek. > Ga op zoek naar een JFR4 met nieuwe contactpunten, rotor en kap.
Weber Carb > vandaag uit elkaar gehaald en gereinigd en gecontroleerd > had geen effect op het slecht lopen na terugplaatsen.
+++++++++++
P1800S 1969
Met B18A motor i.p.v. B20
Met JFUR4 ontsteking i.p.v. JFR4
Met Weber 32 i.p.v. enkele Stromberg
+++++++++++++
Standaard heeft een links gestuurde P1800S uit 1969 een B20 motor met enkele Stromberg carb en JFUR4 ontsteking, in het verleden is dus een keer de motor vervangen door B18A en de onderdelen overgezet. Toen ik 'm kocht zat er een enkele Stromberg op. (deze was ook niet goed overigens)

Wordt vervolgt.


8 bar compressie is niet gek veel.
Volgens mij is de 1800S nooit geleverd met enkele carburateur, altijd dubbel.

Waar kom je vandaan? Ik heb nog wel een aantal verdelers liggen om te testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2013 12:22 #128044 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor

"Peter Hoogeveen" schreef:
Ga op zoek naar een JFR4 met nieuwe contactpunten, rotor en kap.

Dan zou ik ook meteen de bougiekabels meepakken, dan heb je het strak voor elkaar.
Je kunt ook overwegen om een 123-ignition te plaatsen als je hele verdeler gaar is.
Is even een investering, maar dan heb je ook wat.
Nu in de aanbieding bij Dries voor 275 euro

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Hoogeveen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 12:43 #128045 door Peter Hoogeveen (GAST)
Beantwoord door Peter Hoogeveen (GAST) in topic Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor

"Boele Braaksma" schreef:

"Peter Hoogeveen" schreef:
Compressie is goed op alle cilinders 8.

8 bar compressie is niet gek veel.
Volgens mij is de 1800S nooit geleverd met enkele carburateur, altijd dubbel.

Waar kom je vandaan? Ik heb nog wel een aantal verdelers liggen om te testen.


Internet:
Volvo 1800 S Production time 1968-08 to 1969-07
Chassis number range 28300-29992, some of the changes from the year before:

New engine B20B with double carburettors, 118 bhp

SU on right hand drive, Zenit-Stromberg on left hand drive

Capacity of oil pump increased and oil cooler removed

Indicator glasses turned, now orange field downwards

Inderdaad dubbele carbs maar dan wel Strombergs.
Ik woon in Gouda

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Hoogeveen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 20:07 #128092 door Peter Hoogeveen (GAST)
Beantwoord door Peter Hoogeveen (GAST) in topic Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor
Ontsteking vervangen > probleem opgelost. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD