- Berichten: 1725
Knal uit uitlaat bij uitzetten B18 motor
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Peter Hoogeveen" schreef:
Compressie is goed op alle cilinders 8.
Ik heb de ontsteking verwijderd. Zit veel spelling op en de vacuumvervroeger is lek. > Ga op zoek naar een JFR4 met nieuwe contactpunten, rotor en kap.
Weber Carb > vandaag uit elkaar gehaald en gereinigd en gecontroleerd > had geen effect op het slecht lopen na terugplaatsen.
+++++++++++
P1800S 1969
Met B18A motor i.p.v. B20
Met JFUR4 ontsteking i.p.v. JFR4
Met Weber 32 i.p.v. enkele Stromberg
+++++++++++++
Standaard heeft een links gestuurde P1800S uit 1969 een B20 motor met enkele Stromberg carb en JFUR4 ontsteking, in het verleden is dus een keer de motor vervangen door B18A en de onderdelen overgezet. Toen ik 'm kocht zat er een enkele Stromberg op. (deze was ook niet goed overigens)
Wordt vervolgt.
8 bar compressie is niet gek veel.
Volgens mij is de 1800S nooit geleverd met enkele carburateur, altijd dubbel.
Waar kom je vandaan? Ik heb nog wel een aantal verdelers liggen om te testen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dan zou ik ook meteen de bougiekabels meepakken, dan heb je het strak voor elkaar."Peter Hoogeveen" schreef:
Ga op zoek naar een JFR4 met nieuwe contactpunten, rotor en kap.
Je kunt ook overwegen om een 123-ignition te plaatsen als je hele verdeler gaar is.
Is even een investering, maar dan heb je ook wat.
Nu in de aanbieding bij Dries voor 275 euro
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32
"Boele Braaksma" schreef:
"Peter Hoogeveen" schreef:
Compressie is goed op alle cilinders 8.
8 bar compressie is niet gek veel.
Volgens mij is de 1800S nooit geleverd met enkele carburateur, altijd dubbel.
Waar kom je vandaan? Ik heb nog wel een aantal verdelers liggen om te testen.
Internet:
Volvo 1800 S Production time 1968-08 to 1969-07
Chassis number range 28300-29992, some of the changes from the year before:
New engine B20B with double carburettors, 118 bhp
SU on right hand drive, Zenit-Stromberg on left hand drive
Capacity of oil pump increased and oil cooler removed
Indicator glasses turned, now orange field downwards
Inderdaad dubbele carbs maar dan wel Strombergs.
Ik woon in Gouda
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.