Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie

• André Boke-Slemmer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 16:06 #122001 door André Boke-Slemmer (GAST)
Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie is gemaakt door André Boke-Slemmer (GAST)
Hallo allemaal, hulp gevraagd bij het volgende.

Wij hebben in onze 740 GLE uit 1986 een lpg instalatie laten bouwen.
De tijd dat de auto goed rijdt is steeds kort en dan geeft de auto backfires en gaan er spullen onder de motorkap kapot.
Luchtslang scheurt, luchtfilter ombouw aan stukken, de klep krom etc.
Nu is de auto weer gemaakt door de gasinstalateur maar nu is het weer raak.

Het voorstel is nu om de mechanische carburateur weg te halen en daarvoor in de plaats een elektrische carburateur te plaatsen.
Dit zou het probleem eens en voor altijd moeten verhelpen,daar een mechanische carburateur storing geeft omdat deze niet goed af te stellen zou zijn.
Bij een elektrische carburateur zou het gaan om afstellen, en dan zouden de problemen weg zijn.

Graag ervaringen als iemand die heeft met het ombouwen van de carburateurs of de oplossing als dit anders is dan dit voorstel.
Mail a.u.b. zoveel als maar aan uitleg is,om ons in deze vervelende situatie (nu al een klein half jaar) te helpen, nu alleen maar problemen!
Auto is onderhand vaker op de auto ambulance dan gewoon zelf op de weg.

Wie weet hier raad mee, of heeft dit zelf ondervonden??

Groeten André.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2013 17:17 #122003 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
snel naar een andere gasboer gaan.
de carburateur doet NIKS maar dan ook NIKS als de auto op gas rijd het enigste wat de carb doet is het gas en de lucht doorsluizen.
Probleem meestal is dat de lpg installatie zo zuinig mogelijk afgesteld word en daardoor te zuinig staat en backfires geeft.
Je start wel gewoon op lpg?
OP benzine word het een heel ader verhaal maar daar hebben we het nu niet over.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Rob ter Huurne
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 17:37 #122005 door Rob ter Huurne
Beantwoord door Rob ter Huurne in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Een GLE met carburateur, dat is al knap op zich. :) Een 740 GLE heeft altijd injectie (K-Jetronic of LH-Jetronic, afhankelijk of het een B230E of B230F is), tenzij het ding omgebouwd is naar carburateur maar dat wordt bij 740's zelden gedaan. :)

Bedoel je niet: mechanische injectie wordt vervangen door een electronische injectie met computer (dus van K-Jetronic naar LH-Jetronic)? In ieder geval: het verhaal van Kevin klopt hierboven.

• André Boke-Slemmer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 20:10 #122010 door André Boke-Slemmer (GAST)
Beantwoord door André Boke-Slemmer (GAST) in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
De motor is een B230E, en in eerste instantie toen de auto backfires gaf en er grote problemen waren onstaan,heeft de gas instalateur de motor gereviseerd.
De schade aan het luchtfilter en de luchtslang verholpen, deze zijn nieuw.

Nu start de auto ook niet meer op benzine.
De afspraak was dat wij de auto altijd eerst 10-15 minuten op benzine zouden rijden, zodat de motor warm zou worden, dan overschakelen naar gas.
Dit heb ik uiteraard gedaan en ook voordat ik op plaats van bestemming aankwam het laatste stuk op benzine reed alvorens de auto te parkeren.
Dit ging een paar weken goed, totdat de auto donderdag na de kerst niet wilde starten, en de ANWB deze ook niet aan de praat kreeg.
De auto ambulance van de ANWB zat na ophalen met een plas onder de auto van olie met benzine, dit was niet het geval op de parkeerplaats.

Dus ik begrijp dat het onmogelijk de carburateur kan zijn ?
Het is een K-Jetronic zo is ons verteld.
Ons is verteld niet door de gas instalateur trouwens dat het alleen de mechanische carburateur kon zijn?
Kosten zijn vandaag geschat op over de 1000,- euro voor het ombouwen naar een elektrische carburateur.
Hoe is dit dan mogelijk?

Begrijp na jullie reacties dat dit helemaal niet klopt?

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2013 21:33 #122016 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Als dit 1000euro gaat kosten dan is het het overwegen waard om lpg-injectie in te bouwen met een vrij programeerbare ECU
BS-autotune heeft hier heel veel ervaring in en nooit meer last van backfire.

lees onderstaande maar eens door.

www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2013 21:57 #122018 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Wellicht is er ook een goedkopere, maar wel adequate c.q. bevredigende oplossing die wat minder ideaal is dan die van BS Autotune. Het kan daarom de moeite waard zijn om het probleem ook aan te kaarten op het forum van de Volvo 700 vereniging: www.volvo700vereniging.nl/node

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-01-2013 22:37 #122019 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
ik heb een keer een lh-jettronic turbo B230FT gehad (in een Amazon) deze liep perfect op gas en benzine, nooit een backfire gehad dus het kan wel goed lopen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2013 00:09 #122021 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Er zijn nog maar weinig inbouwers die LPG inbouw in combinatie met K-jet aandurven en dat is niet voor niets.
Eigenlijk is alleen een dampgas installatie (zoals bijvoorbeeld de oplossing die Joost aandraagt van BS-autotune) geschikt en die kost je iets van 1800 a 2000 euro.
Zie bijvoorbeeld ook volvolvo.nl/threads/8786-Multipoint-LPG-...ic-motor-(ook-turbo) !

Op zich ben ik het wel eens met Kevin "snel naar een andere gasboer gaan"
Als deze mensen je op pad sturen met een systeem waarbij je handmatig op benzine weg moet rijden en naar wat het lijkt een conventioneel venturi systeem in combinatie met K-jet heb ik er niet zo'n goede indruk van.
Zeker niet als ze ook nog eens termen als mechanische en elektrische carburateur gebruiken voor een injectie systeem.
En helemaal niet als ze de motor gaan reviseren bij problemen met de LPG installatie.
Hoe zeker weet je dat het met 1000 euro verder wel goed is?

Op zich kan een conventioneel systeem prima. Dat had mijn 244GLE ook, maar dan wel een oplossing waardoor hij altijd automatisch op benzine startte en na twee keer boven 2000 toeren overschakelde op LPG. Dit in combinatie met ontsteking op tijd en goed onderhouden heeft mij nooit backfire problemen opgeleverd.

Persoonlijk zou ik je aanraden naar een andere inbouwer te gaan. Voor dampgasinjectie kan je huidige tank hergebruikt worden, LPG staat al op kenteken, dus het is een kwestie van andere verdamper, injectoren en de aansturing van het geheel. Naast het vrij programmeerbare spul van BS-autotune zijn er ook "plug and play" (althans voor inbouwers) oplossingen.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2013 00:41 #122024 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Dat ze injectie aanzien voor carburateur ik zou hard wegrennen.
Dat hij niet meer op benzine loopt komt omdat je luchtweegklep van je k-jet systeem door de veelvuldige backfires waarschijnlijk helemaal aan diggelen ligt.
K-jet en conventioneel venturie systeem is gewoon goed te krijgen een collega heeft er jaaaaren mee gereden en nooit een backfire, ik zou persoonlijk niet zo snel voor injectie gaan breng hem gewoon naar een echt goede gasboer en die zullen hem perfect in orde maken.
Jammer dat je blok "gereviseerd" is ik kan er niet inkijken uiteraard maar ik denk dat hij aan de rest te horen gewoon in prima staat is geweest, als hij uberhaupt ook echt gereviseerd is.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2013 08:51 #122027 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Ernstige problemen door ingebouwde gasinstaltie
Beste Andre, als ik dit allemaal lees zou ik toch ook eens naar een andere gasboer gaan.
Want een venturiegasinstallatie is toch wel de meest simpele gasinstallatie die er is en wordt al meer dan 40 jaar toegepast.
Ik had zelf op mijn b20E een venturiegasintsallatie , starte op benziene en schakelde automatiesch over naar gas nagenoeg nooit geen problemen.
Ik heb nu dezelfde verdamper (OMVL) op twee carburators zitten met TT gasstukken geen probleem.
Of eens contact opnemen met de 700 club of misschien dat mensen die een 240 hebben met dezelfde motor op gas je ook kunnen helpen, maar terug gaan naar die gasboer, nooit meer.

succes

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD