- Berichten: 3560
B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-11-2012 12:51 #120455
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Beste Arnold, mocht je carburator versleten zijn kijk eens naar dit artiekel
www.volvo-classic.com/pv-en-duet
... -versleten
.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
17-11-2012 12:32 #120477
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
(Het is overigens een 36N
)
Vandaag eens uitgebreid alles gecheckt moment/hoek staat goed, dus de verdenking nog steeds op de zenith.
De schroeven bovenop de carburateur waren kennelijk iets gelost dus de boel maar even eraf gehaald, pakking gecheckt, dun laagje olie op het papier en de boel weer in elkaar gezet met nu aan de 4 boutjes een beetje medium loctite...
Ook de adapterflens naar het inlaatspruitstuk beter vast gedraaid en de moeren voorzien van loctite.
De bevestigingsmoeren waar het inlaatspruitstuk op het blok zit een slagje erbij gegeven
Loopt nu duidelijk strakker maar het "begineffect" zit er nog steeds lichtje in.
Ik heb vraagtekens bij de pakking die tegen het verticale stuk tussen huis en vlotterkamer van de carburateur zit. Deze pakking wordt niet in de pakkingrichting door boutjes samengedrukt aangezien de 4 bevestigingsbouten aan de bovenkant van de carburateur de vlotterkamer alleen naar "boven trekt"...en hier heeft de verticale pakking niet veel aan.
Vreemde constructie of is het niet zo belangrijk? Of is de constructie zo goed dat de genoemde pakking toch goed af zal dichten (of wordt het vloeibare pakking toevoegen?
Groet
Arno

Vandaag eens uitgebreid alles gecheckt moment/hoek staat goed, dus de verdenking nog steeds op de zenith.
De schroeven bovenop de carburateur waren kennelijk iets gelost dus de boel maar even eraf gehaald, pakking gecheckt, dun laagje olie op het papier en de boel weer in elkaar gezet met nu aan de 4 boutjes een beetje medium loctite...
Ook de adapterflens naar het inlaatspruitstuk beter vast gedraaid en de moeren voorzien van loctite.
De bevestigingsmoeren waar het inlaatspruitstuk op het blok zit een slagje erbij gegeven
Loopt nu duidelijk strakker maar het "begineffect" zit er nog steeds lichtje in.
Ik heb vraagtekens bij de pakking die tegen het verticale stuk tussen huis en vlotterkamer van de carburateur zit. Deze pakking wordt niet in de pakkingrichting door boutjes samengedrukt aangezien de 4 bevestigingsbouten aan de bovenkant van de carburateur de vlotterkamer alleen naar "boven trekt"...en hier heeft de verticale pakking niet veel aan.
Vreemde constructie of is het niet zo belangrijk? Of is de constructie zo goed dat de genoemde pakking toch goed af zal dichten (of wordt het vloeibare pakking toevoegen?
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
17-11-2012 14:13 #120481
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Toch nog even verder gegaan...
Motor stationair laten lopen met luchtfilter eraf, hand op luchtinlaat van de carburateur en de motor bleef...hoewel moeilijker doorlopen...met gesis...nog meer lek dus..
Spuitbus remmenreiniger erbij en op de verdachte pakking van de carb..weg gesis en motor slaat af...dus inderdaad niet zo'n robuust ontwerp...pakking was nieuw overigens
Ik voel de vloeibare pakking aankomen
Motor stationair laten lopen met luchtfilter eraf, hand op luchtinlaat van de carburateur en de motor bleef...hoewel moeilijker doorlopen...met gesis...nog meer lek dus..
Spuitbus remmenreiniger erbij en op de verdachte pakking van de carb..weg gesis en motor slaat af...dus inderdaad niet zo'n robuust ontwerp...pakking was nieuw overigens
Ik voel de vloeibare pakking aankomen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-11-2012 16:47 #120483
door Gertjan Tillema
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Heb je daar zo'n dunne papieren pakking tussen zitten? Die zijn inderdaad waardeloos. Ik heb daar een dikkere tussengezet, zelf gesneden uit die A4-do-it-yourself kits. Dat gaat veel beter!
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
18-11-2012 08:56 #120494
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
GertJan, het zijn inderdaad van die dunne harde papiertjes...vandaag gaat er een laagje loctite blue silicon in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
18-11-2012 09:11 #120495
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Beste medeleden, de 175 van stromberg is voor wat ik terug heb kunnen vinden vanaf 1969 erop gekomen.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
18-11-2012 13:03 #120498
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Vandaag de zenith uit elkaar gehaald om op de mindere plekken vloeibare pakking aan te brengen. Tevens de axiale speling in de gasklepas verholpen door een extra vulring. De gasklep zelf sluit overigens niet ideaal af in gesloten toestand, als ik hem tegen het licht hou is er een kleine opening te zien en ook een verschil tussen links/rechts.
Alles weer gemonteerd, niewe bougies erin ...loopt strak, maar vanuit stationair heel snel het gaspedaal induwen vooral in de lagere toeren doet de motor nog steeds iets haperen
Vanaf een iets hoger toerental of met de choke een stukje uit is dat probleem weg...lijkt dat in die situatie de mengverhouding dan wel klopt..
Zou het zo zijn dat er met gesloten gasklep altijd te weinig zuurstof/brandstof is? Sproeiernaald? Gasklep niet helemaal dicht als oorzaak?
Alles weer gemonteerd, niewe bougies erin ...loopt strak, maar vanuit stationair heel snel het gaspedaal induwen vooral in de lagere toeren doet de motor nog steeds iets haperen
Vanaf een iets hoger toerental of met de choke een stukje uit is dat probleem weg...lijkt dat in die situatie de mengverhouding dan wel klopt..
Zou het zo zijn dat er met gesloten gasklep altijd te weinig zuurstof/brandstof is? Sproeiernaald? Gasklep niet helemaal dicht als oorzaak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 365
19-11-2012 21:24 #120552
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Volgens mij zit er op zo'n carburateur een accelleratiepomp die bij het gasgeven benzine richting gasklep spuit.
Werkt die wel goed?
Werkt die wel goed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
21-11-2012 19:04 #120591
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18 blijft achter bij gas geven laag toerental
Yep, accelleratiepomp werkt goed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.