Cilinderkop B20 zetels harden?
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 16:49 #120608
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Cilinderkop B20 zetels harden?
Rij je gewoon door? Ik dacht dat je kop versleten was?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 18:57 #120612
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Cilinderkop B20 zetels harden?
Er zat wat onduidelijks in mijn antwoord :oops:
Mijn kop is ver heen, dus ik zoek een andere kop. Maar ik heb liever een kop met grote kleppen. Daarom gaf ik aan dat ik nog even door wilde zoeken.
Maar anders kan ik ook met de kop van Lars gaan rijden hoewel die geen geharde kleppen heeft, en rij ik dus gewoon weer met een kop met kleine kleppen door. Zonder harde klepzetels kun je ook nog heel wat km's maken..
Mijn kop is ver heen, dus ik zoek een andere kop. Maar ik heb liever een kop met grote kleppen. Daarom gaf ik aan dat ik nog even door wilde zoeken.
Maar anders kan ik ook met de kop van Lars gaan rijden hoewel die geen geharde kleppen heeft, en rij ik dus gewoon weer met een kop met kleine kleppen door. Zonder harde klepzetels kun je ook nog heel wat km's maken..
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 21:25 #120642
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Cilinderkop B20 zetels harden?
Nog even over de B20E:
De latere koppen hebben weliswaar grotere kleppen, maar waar je de weg volgt naar het absolute vermogen wil je die pasringen kwijt die de gasstroom storen. Daarom een "E" kop.
Verder: als je ergens een kop vandaan haalt laat het ding dan in hemelsnaam, altijd en eeuwig en "pretty please with sugar on top" vlakken voordat je hem monteert. Vlakkeen is echt goedkoop en echt nodig.
Verder: Voordat je een kop monteert kijk dan de klepafdichting na. Hoe? Leg het ding op z'n kop op een werkbank. Doe een zelfde hoeveelheid olie in de verbrandingsruimtes en kijk of dat blijft staan of dat het in verschillend tempo wegloopt.
Verder: kijk of de klepstelen speling hebben in de geleiders. Vervangen van klepgeleiders kost ook niet de wereld.
Het hoeft allemaal niet duur te zijn, maar als je wat doet, doe het dan goed!
Teun
De latere koppen hebben weliswaar grotere kleppen, maar waar je de weg volgt naar het absolute vermogen wil je die pasringen kwijt die de gasstroom storen. Daarom een "E" kop.
Verder: als je ergens een kop vandaan haalt laat het ding dan in hemelsnaam, altijd en eeuwig en "pretty please with sugar on top" vlakken voordat je hem monteert. Vlakkeen is echt goedkoop en echt nodig.
Verder: Voordat je een kop monteert kijk dan de klepafdichting na. Hoe? Leg het ding op z'n kop op een werkbank. Doe een zelfde hoeveelheid olie in de verbrandingsruimtes en kijk of dat blijft staan of dat het in verschillend tempo wegloopt.
Verder: kijk of de klepstelen speling hebben in de geleiders. Vervangen van klepgeleiders kost ook niet de wereld.
Het hoeft allemaal niet duur te zijn, maar als je wat doet, doe het dan goed!
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 01:35 #120657
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Cilinderkop B20 zetels harden?
Ja, en misschien ook niet onbelangrijk doe wat benziene in de in en uitlaat kanalen en zie of de kleppen niet lekken, want als dat het geval is moet je ook kleppen gaan schuren ik denk als je nieuwe geleiders monteerd dat je dit zeker moet doen.
Ja en een B20E kop net als ik ook heb geeft het beste resultaat qua vermogen beter luchtflow.
m.vr.gr.
Johan Geers
Ja en een B20E kop net als ik ook heb geeft het beste resultaat qua vermogen beter luchtflow.
m.vr.gr.
Johan Geers