mengsel te rijk te arm, hoe op orde te krijgen (lpg)

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2012 16:36 #119272 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic mengsel te rijk te arm, hoe op orde te krijgen (lpg)

"Boele Braaksma" schreef:
Dan krijgt de motor naar mijn idee al te weinig LPG. Bij mij zit hij direct achter de grille. En krijgt dus ontzettend veel lucht bij hoge snelheid. Dit gaat perfect! Ook af te lezen aan de AFR.

Ik denk dat het bij open filters fout gaat door de lage luchtsnelheid. Bij Hans zijn constructie, vergelijkbaar met de mijne, zal er een luchtstroom tegen het mengstuk komen waarna hij op vacuum verder getrokken wordt de motor in.

Ik heb het plan om ooit het injectiegebeuren over te bouwen op de Combi, dan maak ik exact dezelfde constructie als op de 1800.

Afplakken van het filter zou ik niet doen, Jeroen. Gevolg is dat je het LPG niveau dan ook terugschroeft naar de juiste AFR. En dus minder gebruik maakt van je snelle luchtfilter.

Ik vraag me af of het filter zo net achter de grill geplaatst geen water aanzuigt tijdens een regenbui? Heb jij daar ervaring mee Boele?

Groet Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-10-2012 20:59 #119286 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic mengsel te rijk te arm, hoe op orde te krijgen (lpg)
Tijdens flinke stortbuien gereden, nooit last van gehad. Het filter is natuurlijk conisch en ik vermoed dat er niet zo snel vocht doorheen komt. Aan de andere kant.. lucht kan er ook door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD