dat de viscositeit van de uitlaatgassen lager is kan ik me voor stellen. maar dat zal geknoei in de marge zijn, want lucht heeft al een vrij lage viscositeit, zullen we maar zeggen. maar dat verklaart niet waarom het sneller gaat stromen, de uitblaas snelheid blijft het zelfde, het enige wat varieert is de temperatuur.
dus dat de molecule sneller bewegen is leuk, maar ik zie niet in waarom het dan sneller afgevoerd wordt. als de weerstand aanzienlijk lager word dan zou ik me het kunnen voorstellen. maar volgens mij is dat niet het geval.
wat volgens helpt het meer om alle riggeltjes, bulten en oneffenheden uit het uitlaat traject te halen, de gaten mooi matchen met de pakkingen enz. beetje op passen met de uitlaat poort die is al beroerd gedimensioneerd dat dat niet nog erger word. (de bocht is te scherp naar het uitlaat spruitstuk) dan kunnen de uitlaat gessen rustiger door de uitlaat stromen, en dus word de weerstand een beetje lager. (het geld ook voor het inlaat traject natuurlijk alleen daar mag nog wel wat structuur op de wanden zitten, dan mengen de benzine druppeltjes nog wat beter met de lucht door de turbulentie)
wat ik mij nog afvroeg, er wordt vaak gesproken over de high engergy bobine's en dan word er vaak gezegd "die zijn veel beter"
maar waarom "omdat ze een betere vonk hebben" ja maar wat heeft dat voor effect op de verbranding "ja dat weet ik niet, maar het is wel beter"
dus dan weet ik nog niets. dus waarom is de high energy bobine beter. is men dan zekerder van een ontbranding. gaat hij langer mee. is het met name geschikt voor LPG (want LPG ontbrand iets moelijker, of zo) wat is de grap van z'n ding? (ik heb zelf nu een bobine van beru (de blauwe variant) werkt perfect)