Opeens heftige bonk/hapering motor

• Jan Houtveen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 18:14 #112078 door Jan Houtveen (GAST)
Beantwoord door Jan Houtveen (GAST) in topic Opeens heftige bonk/hapering motor
ter aanvulling, ik heb net even de tuimelaaras losgemaakt. Alle kleppen komen goed terug, en de klepveren zijn OK.
Een voor een de stoterstangen er voorzichtig uitgehaald; niets krom of afwijkend gevonden. Voorzichtig met de hand wat tikken met de stootstangen op de nokvolgers gegeven; voor zover je iets kunt horen of voelen: niets raars.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Houtveen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2012 16:17 #119490 door Jan Houtveen (GAST)
Beantwoord door Jan Houtveen (GAST) in topic Opeens heftige bonk/hapering motor
Alweer even geleden allemaal; maar omdat zo weinig mensen uiteindelijk een 'oplossing' laten weten hier mijn uiteindelijke ervaringen. Ik heb laatst (met hulp Jaap Blijleven) de kop eraf gehaald, mede om de nokvolgers te controleren. En wat bleek, de nokvolgers waren goed, maar er zat zowaar een B18 kop op mijn B20 onderblok (de kleppen waren ook behoorlijk ingesleten). Schandalig van het bedrijf dat deze motor destijds voor veel geld verkocht heeft. Heb er nu een goede B20 kop opgezet. Ik ga de komende dagen testen hoe het nu staat met al mijn voormalig rare problemen zoals blijven pingelen; teveel druk opbouwen bij de kleppendeksel (de olie kwam er daar teveel uitgeperst), en de rare haperingen bij belasting .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD