carterpan pakking

• Willem van Weelderen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2012 17:40 #111380 door Willem van Weelderen (GAST)
carterpan pakking is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Hallo, is de carterpan pakking van een B20 te verwisselen zonder het blok er uit te halen, de olie seikt er uit aan de voorkant

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 17:53 #111381 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic carterpan pakking
Ben je er zeker van dat de olie niet langs de krukas komt (achter de poelie aan de voorkant)? Hier lekken deze motoren heel vaak. Origineel zit hier een viltring ter afdichting die regelmatig vervangen moet worden, of vervangen door een aangepast deksel met simmerring die veel langer houdt. De carterpan erafhalen bij gemonteerde motor heb ik nog niet gedaan, maar ik denk dat dat moeilijk wordt, vooral vanwege de oliepomp die in de carterpan steekt. Maar ik zou dus eerst het bovenstaande uitsluiten.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 17:55 #111382 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic carterpan pakking
Is te doen. Motor optillen, schroefjes eruit pielen, pan laten zakken, alle pakkingresten eraf. Makkelijk is anders. Of vooras laten zakken tov. de motor. Maar dan moet je nog de motor optillen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2012 18:31 #111386 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic carterpan pakking
ik weet zeker dat het de pakking van de pan is, afgelopen zaterdag heb ik de vilten pakking( wat er nog van over was) vervangen door een rubberen samen met een aangepaste deksel en ik denk of weet nu haast wel zeker dat daardoor de pakking van de pan beschadigd is. Als ik de pan losdraai , schoonmaak en dan vloeibare pakking er tussen doe, of is dat niet zo'n goed idee.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 19:00 #111387 door Rudi
OK, als je die reden voor het lek al weet...
Ik zou het deksel weer demonteren, kijken of de pakking nog heel is en indien dit zo is alles schoon maken en met vloeibare pakking erop weer monteren. Als de pakking op de plek van de aansluiting van het deksel kapot is zou ik dat deel nieuw maken (uit pakkingpapier snijden, het deksel heb je als makkelijke schabloon, desnoods dit deel van een complete pakking afsnijden) en dan het geheel schoon maken en met de nieuwe pakking en vloeibare pakking erop (zeker ook op de overgang naar de oude pakking) weer monteren. Zonder vloeibare pakking heb je volgens mij amper een kans dat het niet lekt na herplaatsing van het deksel.

• Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2012 19:09 #111388 door Willem van Weelderen (GAST)
Dat is wel een goed idee, ik ga het zaterdag proberen, bedankt.
Groeten Willem

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2012 08:50 #111403 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic carterpan pakking

"Rudi Dortangs" schreef:
OK, als je die reden voor het lek al weet...
Ik zou het deksel weer demonteren, kijken of de pakking nog heel is en indien dit zo is alles schoon maken en met vloeibare pakking erop weer monteren. Als de pakking op de plek van de aansluiting van het deksel kapot is zou ik dat deel nieuw maken (uit pakkingpapier snijden, het deksel heb je als makkelijke schabloon, desnoods dit deel van een complete pakking afsnijden) en dan het geheel schoon maken en met de nieuwe pakking en vloeibare pakking erop (zeker ook op de overgang naar de oude pakking) weer monteren. Zonder vloeibare pakking heb je volgens mij amper een kans dat het niet lekt na herplaatsing van het deksel.

Meestal is pakkingpapier vrij dun. Wat ik gedaan heb is het volgende:

'S avond een lekkere pizza van de AH in de oven geschoven, en na het eten de pizza doos in de vorm van het dekseltje getikt. De doos is iets dikker, dit dekte perfect af!

Als je een originele Volvo carterpanpakking koopt, gaat het goed. Die hebben een puzzelstuksluiting zodat je niet het blok eruit hoeft te halen.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2012 15:11 #111421 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic carterpan pakking
Ik zou toch gewoon voor vloeibare pakking kiezen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2012 18:17 #111424 door Rudi
Als je het juiste pakkingpapier (dikte) hebt gaat het daarmee, anders niet natuurlijk. Alleen vloeibare pakking gaat alleen als de originele pakking niet te kapot is. Ik heb trouwens originele carterpanpakkingen uit een stuk, maar ken ook de puzzle-versie, maar de naden van die ik ken liggen niet zo dat het stuk onder het deksel een los stukje is.
succes, Rudi

• Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-03-2012 18:55 #111425 door Willem van Weelderen (GAST)
Hoe ver komt het deksel los te liggen als ik hem losmaak, als dat een centimeter of twee is kan ik toch alles goed schoonmaken, een pakking aan de voorkant schuin doorsnijden (of als puzzelstukje) dan kan de pakking er volgens mij makkelijk tussen gefriemeld worden, wel zorgen dat de uiteinden goed tegen elkaar zitten en dan een laag vloeibare pakking erop en er onder en dicht bouten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD