Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
- freddy123 wittevrongel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Het lijkt me een interessant project alhoewel mijn hart het vloeken in de kerk vindt om dubbele Webers van gas te voorzien.
Hoe ziet de rest van jouw motor er uit? (inhoud/nokkenas/etc.)
Groet,
Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
grootste probleem met een conventionele gasinstallatie is dat je afhankelijk bent van een maximale motor-onderdruk.
Het motorvacuum moet het gas aantrekken.
Met 4 carburateurs wordt het vacuum gedeeld door 4.
om een veel te arm mengse te voorkomen moet het vacuum worden vergroot en de luchtstroming worden opgevoerd.
luchtfilters moeten worden gecalibreerd en inlaatkelken vergroten de lucht- stromingssnelheid.
Dit vereist een grote verdamper met dubbele aansluiting en 2 123 modules en dus 2 lambdasondes.
1 , 123 module met een t stuk kan ook maar is niet ideaal.dampgasinjectie heeft voor mij de voorkeur, zeker gezien de kosten.
De benodigde materialen voor je plan zijn niet goedkoper dan het materiaal om dampgasinjectie te monteren.
- freddy123 wittevrongel
- Nieuw lid
-
nokkenas TT5 , nokvolgers heavy duty , stoterstang versterkt , heavy duty volgers ,dubbele klepveren ,klepveerschotel ,distributieset + nog wat andere aanpassingen ,te veel om op te noemen .Dit alles in samenspraak en onderdelen van Ben en Fons (tinustuning).
Ikzelf ben geen techneut of technieker ,dus dit alles laat ik over aan een garage ,zelf durf ik daar niet aan te beginnen .
Ik zal nog eens de repliek van Rene Brandt voorleggen aan Ben (tinustuning)
Misschien kunnen jullie eens kijken op mijn blog >>>>> www.bloggen.be/freddyamazon
Beste dank ,Freddy
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Vergis je niet, de Webers zijn alleen een doorgeefluik van LPG. Meer dan de gasklep gebruik je niet.
Op benzine zijn het natuurlijk wel perfecte carburateurs! Je hebt een leuke setup.
Daarmee blijft hij het ondanks kilometers op LPG ook op benzine goed doen.
Mijns inziens maakt hem dat juist een goede carburateur voor beide.
Sowieso goede LPG mengstukken gebruiken.
Voor wat betreft het echt goed voor elkaar krijgen op LPG volg ik zelf ook graag de aanwijzingen van Rene als ervaringsdeskundige.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Voordeel is wel dat er dan ook geen naalden etc in zitten die slijten bij rijden op LPG.
Daarmee blijft hij het ondanks kilometers op LPG ook op benzine goed doen.
Mijns inziens maakt hem dat juist een goede carburateur voor beide.
Sowieso goede LPG mengstukken gebruiken.
Voor wat betreft het echt goed voor elkaar krijgen op LPG volg ik zelf ook graag de aanwijzingen van Rene als ervaringsdeskundige.
Klopt! Maar persoonlijk vind ik dan 1499 voor de carburateurs + 2 LPG mengstukken a ? € en 2x een tinustechniek a €300,- wat prijzig.
Je hebt dan wel een rappe Amazon! PS vergeet de uitlaat niet.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- freddy123 wittevrongel
- Nieuw lid
-
De Webers en alle benodigheden komen waarschijnlijk maar eind deze of begin volgende week toe met de post ,waarna de garage ze zal monteren .Ik zal jullie op de hoogte houden .
ps. er zit een Simons uitlaat op ,en volgens Ben moet daar niets aan veranderen .
MVG , Freddy
- freddy123 wittevrongel
- Nieuw lid
-
De 123LPG unit werkt ( ook) met een apart vacuumsignaal dat voor de gasklep zit (dus aan de andere kant van waar de mengstukken normaal zitten ).Daardoor is altijd een sterk vacuumsignaal beschikbaar (naast lambda-sensor in de uitlaat ).
Het vacuumsignaal op de aansluiting naar de verdamper hoeft daardoor niet heel sterk te zijn .Ik hoef dus geen 2é verdamper te plaatsen .
Het is wel zo dat een verdamper een bepaalde hoeveelheid gas moet kunnen leveren . Een Amerikaanse V8 motor zal meer gas nodig hebben ,en dus een grotere verdamper .Ook bij het opvoeren kan een grotere verdamper nodig zijn ,maar dat is doorgaans pas wanneer je de richting 200 pk gaat .Is dus bij mij niet nodig ( 150 pk ).
Ziezo , hopelijk hebben jullie er wat aan
MVG ,Freddy