Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm

  • freddy123 wittevrongel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 22:34 #110897 door freddy123 wittevrongel
Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm is gemaakt door freddy123 wittevrongel
Ben van plan in de Amazon 123 GT dubbele Webers DCOE 45 mm met spud-in pijpjes en een 123 LPG-module (Tinustuning ) te plaatsen . Heeft er al iemand ervaringen daarmee ,ben echt benieuwd .
Alvast bedankt voor de reacties

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2012 15:32 #111059 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Dag Freddy,

Het lijkt me een interessant project alhoewel mijn hart het vloeken in de kerk vindt om dubbele Webers van gas te voorzien.
Hoe ziet de rest van jouw motor er uit? (inhoud/nokkenas/etc.)

Groet,
Teun van Popta

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2012 17:23 #111061 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Die ervaring heb ik.
grootste probleem met een conventionele gasinstallatie is dat je afhankelijk bent van een maximale motor-onderdruk.
Het motorvacuum moet het gas aantrekken.
Met 4 carburateurs wordt het vacuum gedeeld door 4.
om een veel te arm mengse te voorkomen moet het vacuum worden vergroot en de luchtstroming worden opgevoerd.
luchtfilters moeten worden gecalibreerd en inlaatkelken vergroten de lucht- stromingssnelheid.

Dit vereist een grote verdamper met dubbele aansluiting en 2 123 modules en dus 2 lambdasondes.
1 , 123 module met een t stuk kan ook maar is niet ideaal.dampgasinjectie heeft voor mij de voorkeur, zeker gezien de kosten.
De benodigde materialen voor je plan zijn niet goedkoper dan het materiaal om dampgasinjectie te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • freddy123 wittevrongel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 22:35 #111072 door freddy123 wittevrongel
Beantwoord door freddy123 wittevrongel in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Beste dank voor jullie repliek , maar volgens Ben (tinustuning)zou dit geen enkel probleem mogen opleveren .Er is al heel wat aan de motor gesleuteld ,
nokkenas TT5 , nokvolgers heavy duty , stoterstang versterkt , heavy duty volgers ,dubbele klepveren ,klepveerschotel ,distributieset + nog wat andere aanpassingen ,te veel om op te noemen .Dit alles in samenspraak en onderdelen van Ben en Fons (tinustuning).
Ikzelf ben geen techneut of technieker ,dus dit alles laat ik over aan een garage ,zelf durf ik daar niet aan te beginnen .
Ik zal nog eens de repliek van Rene Brandt voorleggen aan Ben (tinustuning)
Misschien kunnen jullie eens kijken op mijn blog >>>>> www.bloggen.be/freddyamazon

Beste dank ,Freddy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 09:03 #111076 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Je hebt inmidels ook zogenaamde Throttle bodies die op een weber spruitstuk passen. Dat loopt goed icm LPG injectie.

Vergis je niet, de Webers zijn alleen een doorgeefluik van LPG. Meer dan de gasklep gebruik je niet.
Op benzine zijn het natuurlijk wel perfecte carburateurs! Je hebt een leuke setup.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 09:34 #111079 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Voordeel is wel dat er dan ook geen naalden etc in zitten die slijten bij rijden op LPG.
Daarmee blijft hij het ondanks kilometers op LPG ook op benzine goed doen.
Mijns inziens maakt hem dat juist een goede carburateur voor beide.
Sowieso goede LPG mengstukken gebruiken.
Voor wat betreft het echt goed voor elkaar krijgen op LPG volg ik zelf ook graag de aanwijzingen van Rene als ervaringsdeskundige.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 09:51 #111080 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm

"Lars Rengersen" schreef:
Voordeel is wel dat er dan ook geen naalden etc in zitten die slijten bij rijden op LPG.
Daarmee blijft hij het ondanks kilometers op LPG ook op benzine goed doen.
Mijns inziens maakt hem dat juist een goede carburateur voor beide.
Sowieso goede LPG mengstukken gebruiken.
Voor wat betreft het echt goed voor elkaar krijgen op LPG volg ik zelf ook graag de aanwijzingen van Rene als ervaringsdeskundige.


Klopt! Maar persoonlijk vind ik dan 1499 voor de carburateurs + 2 LPG mengstukken a ? € en 2x een tinustechniek a €300,- wat prijzig.

Je hebt dan wel een rappe Amazon! PS vergeet de uitlaat niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 13:08 #111090 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
zo zou het er dan ongeveer moeten uitzien.
carburateurs-pakkingen - mengstukken - pakkingen - backplates - kelken in de filters - filters.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • freddy123 wittevrongel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 21:14 #111102 door freddy123 wittevrongel
Beantwoord door freddy123 wittevrongel in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Ik heb de bevindingen en repliek van jullie eens doorgestuurd naar Ben (Tinustuning) ,maar tot nu toe nog geen antwoord ontvangen .Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets over automechaniek ken , en me volledig laat begeleiden door Ben en de garage .
De Webers en alle benodigheden komen waarschijnlijk maar eind deze of begin volgende week toe met de post ,waarna de garage ze zal monteren .Ik zal jullie op de hoogte houden .
ps. er zit een Simons uitlaat op ,en volgens Ben moet daar niets aan veranderen .

MVG , Freddy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • freddy123 wittevrongel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 22:16 #111148 door freddy123 wittevrongel
Beantwoord door freddy123 wittevrongel in topic Ervaringen dubbele Webers DCOE 45mm
Antwoord van Ben ontvangen , op de vraag van Rene Brandt .
De 123LPG unit werkt ( ook) met een apart vacuumsignaal dat voor de gasklep zit (dus aan de andere kant van waar de mengstukken normaal zitten ).Daardoor is altijd een sterk vacuumsignaal beschikbaar (naast lambda-sensor in de uitlaat ).
Het vacuumsignaal op de aansluiting naar de verdamper hoeft daardoor niet heel sterk te zijn .Ik hoef dus geen 2é verdamper te plaatsen .
Het is wel zo dat een verdamper een bepaalde hoeveelheid gas moet kunnen leveren . Een Amerikaanse V8 motor zal meer gas nodig hebben ,en dus een grotere verdamper .Ook bij het opvoeren kan een grotere verdamper nodig zijn ,maar dat is doorgaans pas wanneer je de richting 200 pk gaat .Is dus bij mij niet nodig ( 150 pk ).

Ziezo , hopelijk hebben jullie er wat aan

MVG ,Freddy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD