B20A - 144 DL - 1974 - LPG
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Normaal doe ik alles zelf, maar dit jaar gaat hij toch even weg voor een beurt (+uitleg). Want en een een verkeerd afgelstelde onststeking, verkeerd afgestelde carburateur en de onzekerheid van een afwijkende klepspeling en bougievonklengte, zijn net te veel variabelen voor mij. Bij 1 variabele krijg ik het denk ik wel redelijk goed met aankl*ten. Tevens heb ik ook geen stroboscoop lamp
Tevens ben ik een diesel man, hiervoor hoef je alleen de brandstofpomp op tijd te zetten en klepspeling controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
"Kees Vos" schreef:
Klepspeling B20a 0.50 inlaat 0.55 uitlaat
Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Zie bijgevoegde afbeelding uit de volvo handboeken.
Zowel in- als uitlaat.
Voor de volledigheid:
Voor de B18A (en D) en de B18B gelden dezelfde waarden: respectievelijk 0.40-0.45 en 0.50-0.55 mm.
Elke andere genoemde waarde is uit een grote duim gezogen, zorgt alleen maar voor verwarring en doet de motor zeker niet beter lopen... Het enige dat het overwegen waard is, is om de waarden iets ruimer te interpreteren in het geval van LPG. Dwz: neigen naar de hoogste waarde ipv ertussen.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- remco mosselman
-
- Nieuw lid
-
gisteren avond ontweek ik een ree, miste um, schampte een boom en kwam op een andere boom tot stilstand.
-geen oldtimer op dit moment-
...op zoek naar Amazon...
Wow, dat is schrikken en balen. Hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen en ben je goed verzekerd."remco mosselman" schreef:
Stellen is niet meer nodig......
gisteren avond ontweek ik een ree, miste um, schampte een boom en kwam op een andere boom tot stilstand.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Of kijk op onze website, concreet heb ik een 164E klaar welke de classic leae in gaat.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Ed van der Zee" schreef:
Dat is balen....is de wagen total loss ? Je woont in de buurt van Arnhem, Utrechtse heuvelrug, als ik iets voor je kan betekenen in de zin van schade herstel, ophalen van de wagen, vervangend vervoer of het opkopen van het wrak....geef me dan een PB
Of kijk op onze website, concreet heb ik een 164E klaar welke de classic lease in gaat.
Volgens mij bedoel je lease? Grappig nog niet eerder gezien. Zijn er speciale klassieker lease maatschappijen?
Wat ontzettend vervelend Remco, ging het hard? Zelf niets aan opgelopen?
Dit leaseplan doen we binnen de SBKArnhem, de 164E is klaar, ook een aantal Youngtimers gaan we dit mee ondernemen.
Remco ik kon geen plaatjes bij het PB zetten , dus maar hierin gezet
Groeten
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Kijk maar eens wat er is gedaan: bdz nieuwe achterwielrand,twee nieuwe reservewielkasten en nieuw zwart leer interieur
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl