B20A - 144 DL - 1974 - LPG

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 21:25 #111105 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
Ik vraag het binnekort wel aan Dries, die heeft er eravaring mee.

Normaal doe ik alles zelf, maar dit jaar gaat hij toch even weg voor een beurt (+uitleg). Want en een een verkeerd afgelstelde onststeking, verkeerd afgestelde carburateur en de onzekerheid van een afwijkende klepspeling en bougievonklengte, zijn net te veel variabelen voor mij. Bij 1 variabele krijg ik het denk ik wel redelijk goed met aankl*ten. Tevens heb ik ook geen stroboscoop lamp

Tevens ben ik een diesel man, hiervoor hoef je alleen de brandstofpomp op tijd te zetten en klepspeling controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 22:11 - 27-02-2012 22:39 #111109 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG

"Kees Vos" schreef:
Klepspeling B20a 0.50 inlaat 0.55 uitlaat


Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Zie bijgevoegde afbeelding uit de volvo handboeken.




Zowel in- als uitlaat.

Voor de volledigheid:

Voor de B18A (en D) en de B18B gelden dezelfde waarden: respectievelijk 0.40-0.45 en 0.50-0.55 mm.

Elke andere genoemde waarde is uit een grote duim gezogen, zorgt alleen maar voor verwarring en doet de motor zeker niet beter lopen... Het enige dat het overwegen waard is, is om de waarden iets ruimer te interpreteren in het geval van LPG. Dwz: neigen naar de hoogste waarde ipv ertussen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Bijlagen:
Laatst bewerkt 27-02-2012 22:39 door Daan van Oosten Slingeland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 22:24 #111111 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
In het groene boek wat ik hier van de site heb gehaald (B18a) staat ook 0,40-0,45 voor zowel warme als koude motor, in en uitlaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • remco mosselman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 15:56 #111136 door remco mosselman
Beantwoord door remco mosselman in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
Stellen is niet meer nodig......
gisteren avond ontweek ik een ree, miste um, schampte een boom en kwam op een andere boom tot stilstand.

-geen oldtimer op dit moment-
...op zoek naar Amazon...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2012 16:15 #111138 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG

"remco mosselman" schreef:
Stellen is niet meer nodig......
gisteren avond ontweek ik een ree, miste um, schampte een boom en kwam op een andere boom tot stilstand.

Wow, dat is schrikken en balen. Hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen en ben je goed verzekerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2012 17:59 #111141 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
Dat is balen....is de wagen total loss ? Je woont in de buurt van Arnhem, Utrechtse heuvelrug, als ik iets voor je kan betekenen in de zin van schade herstel, ophalen van de wagen, vervangend vervoer of het opkopen van het wrak....geef me dan een PB
Of kijk op onze website, concreet heb ik een 164E klaar welke de classic leae in gaat.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-02-2012 08:19 #111151 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG

"Ed van der Zee" schreef:
Dat is balen....is de wagen total loss ? Je woont in de buurt van Arnhem, Utrechtse heuvelrug, als ik iets voor je kan betekenen in de zin van schade herstel, ophalen van de wagen, vervangend vervoer of het opkopen van het wrak....geef me dan een PB
Of kijk op onze website, concreet heb ik een 164E klaar welke de classic lease in gaat.


Volgens mij bedoel je lease? Grappig nog niet eerder gezien. Zijn er speciale klassieker lease maatschappijen?

Wat ontzettend vervelend Remco, ging het hard? Zelf niets aan opgelopen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-03-2012 23:03 #111218 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
Hoi Boele, Remco,
Dit leaseplan doen we binnen de SBKArnhem, de 164E is klaar, ook een aantal Youngtimers gaan we dit mee ondernemen.



Remco ik kon geen plaatjes bij het PB zetten , dus maar hierin gezet

Groeten






Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-03-2012 23:08 #111219 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
NB de foto's in het berciht waren van voor de restauratie van de achterkant, de wagen is inmiddels smetteloos

Kijk maar eens wat er is gedaan: bdz nieuwe achterwielrand,twee nieuwe reservewielkasten en nieuw zwart leer interieur












Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-03-2012 20:46 #111609 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic B20A - 144 DL - 1974 - LPG
Volgens het groene werkplaatshandboek stel je de B18 koud. Of het veel uitmaakt? De techniek is uitwisselbaar, stoters, tuimelas etc....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD