- Berichten: 1953
choke, weber 32/36 werkt niet. troubles op lpg
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
ikzelf rij overigens met een B20B met Weber 32/36 en dat rijdt op zich prima alleen vind ik 't verbruik nog steeds te hoog: 1:5 op LPG (revisieblok met 123-ignition).
zou dat ook aan het feit kunnen liggen dat de Weber eigenlijk net te klein is?
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Hans Latenstein" schreef:
Dries, Jeroen rijdt met een B18A.
ikzelf rij overigens met een B20B met Weber 32/36 en dat rijdt op zich prima alleen vind ik 't verbruik nog steeds te hoog: 1:5 op LPG (revisieblok met 123-ignition).
zou dat ook aan het feit kunnen liggen dat de Weber eigenlijk net te klein is?
Ik heb het eea nagezocht voordat ik de weber kocht en ze gebruiken dezelfde weber 32/36 ook in combinatie met die leuke jeep wrangers (veeeeeel grotere blokken dan onze bescheiden b18/20). Het is een kwestie van de juiste maat "jets" (sproeier?) gebruiken. Kijk hier maar eens hoe je kunt testen (en tevens de 32/36 kunt afstellen) of je de juiste sproeier voor de b20 gebruikt, zie punt 6:
www.justbrits.com/Articles/TuneWeber.html
Hier nog een, erg duidelijke uitleg hoe het eea werkt en af te stellen is 9en of je jets ok zijn):
www.redlineweber.com/html/Tech/c ... _best_.htm
Setjes met verschillende jets zijn her en der verkrijgbaar op het web.
Helaas kan ik op het moment erg slecht bij de stelschroeven ivm met het in de weg zitten van de verdamper, eerst deze verplaatsen (denk flink naar voren) en dan nog het eea aan fijn afstelling doen.
Hans ik neem aan dat bij jou de choke op benzine wel gewoon werkt? Bij mij blijft het rommelen, ook als ik met het voetje gas geef (koude motor) en trek dan de choke uit gaat hij bokkig lopen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
wel valse lucht en slecht gecalibreerde luchtfilters.
De inlaat opening luistert nauw, in principe op de milimeter.
Begin met de maat van een standaard luchtfilter, deze opening is ik meen 40 mm.
dus in de strip 1 gat van 40 of 2 van 20.
Groter dan 50 mm niet.
die alu inlaatspruitstukken moeten vaak gevlakt worden en de 4 ringen tussen het spruitstuk en de kop passen ook voor geen meter op de alu spruitstukken.
het kan ook zonder de ringen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"rene Brandt" schreef:
Dat lijkt mij niet
wel valse lucht en slecht gecalibreerde luchtfilters.
De inlaat opening luistert nauw, in principe op de milimeter.
Begin met de maat van een standaard luchtfilter, deze opening is ik meen 40 mm.
dus in de strip 1 gat van 40 of 2 van 20.
Groter dan 50 mm niet.
die alu inlaatspruitstukken moeten vaak gevlakt worden en de 4 ringen tussen het spruitstuk en de kop passen ook voor geen meter op de alu spruitstukken.
het kan ook zonder de ringen.
Dag Rene,
wat lijkt je niet??
Wil iig eerst proberen het eea lekker te laten lopen zonder afdekking van het luchtfilter, afdichten kan altijd nog.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Hans Latenstein" schreef:
Dries, Jeroen rijdt met een B18A.
ikzelf rij overigens met een B20B met Weber 32/36 en dat rijdt op zich prima alleen vind ik 't verbruik nog steeds te hoog: 1:5 op LPG (revisieblok met 123-ignition).
zou dat ook aan het feit kunnen liggen dat de Weber eigenlijk net te klein is?
@Hans, ik heb je even pb-tje gestuurd ivm met de weber.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik geloof dat ik ongeveer 3/4 heb afgeplakt, en ga er nog een keer een mooie metalen oplossing voor maken. Om te experimenteren werkt karton en ducttape echter prima! Ik heb een verbruik van ongeveer 1 op 8, 1 op 9. Ook de choke kan ik gewoon gebruiken zolang ik m maar niet helemaal uit trek, dan sluit hij de luchttoevoer te veel af. Als je alleen op LPG rijdt zou je kunnen overwegen om de choke klepjes te demonteren. Dan gebruik je de choke dus alleen om het toerental stationair wat te verhogen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Op benzine is het uiteraard een ander verhaal.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
75% lijkt mij veel maar het zou kunnen in verhouding tot de capaciteit van het mengstuk en verdamper in relatie tot de door het motorblok opgebouwde onderdruk..
Er vanuitgaande dat de capaciteit van het luchtfilter in de juiste verhouding staat tot de 38/38 weber, ( dit is het niet) maar gemakshalve.
Zou je grofweg kunnen stellen dat de 38/38 weber voor 75% is afgeknepen.
dat zou betekenen dat overblijft een weber 9'5/9'5.
Wat dat op benzine doet is voorspelbaar.vergelijkbaar met rijden in chokestand,zal een hoog brandstofverbruik opleveren en weinig vermogen.
Met deze getallen denk ik ook dat het voordeel van de 38/38 t.o.v. een enkele stromberg nihil zal zijn.
Slechts met gebruik van een goede hoogvermogen verdamper en een juist mengstuk waarbij de flow minimaal wordt beinvloed.
I.c.m een gecalibreerd luchtfilter zal de weber38/38 t.o.v. een enkele stromberg voordeel gaan opleveren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik wil zeker nog aan de slag met een andere verdamper en een andere oplossing voor het luchtfilter, maar ook zo merk ik al een duidelijk verschil tov de Stromberg. Hoe groot precies is lastig te zeggen op basis van gevoel en herinnering.
Laten we echter terug naar het onderwerp: Jeroen helpen met de afstelling van de LPG en de choke!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.