b18a blijft bokkig rijden op benzine

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 13:06 #105698 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic b18a blijft bokkig rijden op benzine
Ik begin de benzinepomp te verdenken. Motortje gaat niet anders meer lopen als ik her en der wat remmenreinig op het spruitstuk spuit, luchtdicht dus lijkt me.

Ik heb een transparant benzinefilter (tussen de afsluiter (lpg) en de carb.) gemonteerd om de kleur van de benzine in de gaten te houden (nu mooi van kleur en geen zooi meer) maar zag dat deze niet mooi gevuld wordt. Hij moet toch nagenoeg helemaal vollopen met benzine bij draaiende motor? Nu zit er wel benzine in maar als ik hem (hij ligt nu horizontaal) wat scheef hou loopt hij niet vol en gaat er nagenoeg geen benzine naar de carb.

Kan iemand mij vertellen of zo'n filter helemaal vol hoort te zijn? Zo ja ga ik maar eens achter een ander benzinepompje aan.

Hoop te horen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2011 13:21 #105699 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic b18a blijft bokkig rijden op benzine
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is het niet ongewoon als er wat lucht in blijft hangen, die lucht kan nergens anders makkelijk heen.

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het erg makkelijk te checken is door even het benzineslangetje los te halen en de startmotor een paar keer rond te laten gaan. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 13:24 #105700 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic b18a blijft bokkig rijden op benzine
Thanks! Ik heb om alle "oude" benzine eruit te krijgen de motor op lpg laten lopen en de benzine slang in een tankje gehangen en de benzine komt er wel door.

Ik twijfel alleen of er genoeg doorkomt, beetje lucht in het filter lijkt me geen probleem maar wat ik nu zie is wel veel lucht zullen we maar zeggen.

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2011 13:57 #105701 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic b18a blijft bokkig rijden op benzine
Hoe snel kwam de oude benzine uit de tank? Dan kun je vrij snel nagaan of het genoeg is...

Hoelang zou een motor stationair kunnen lopen? Stel 10 uur (erg krappe schatting lijkt me) --> 40 liter in de tank --> 4 L per uur --> 6 cl per minuut --> borrelglaasje per minuut. Zit wel snor dan lijkt me...

Nogmaals: die lucht heeft niet echt een plek waar het heen kan gaan. Maar goed, om dat op te lossen kun je het volgende doen:

Neem de slang na het filter los, laat de startmotor een paar keer rondgaan om het filter vol te pompen, slang terug en je hebt geen luchtbel meer. Wezenlijk verandert er dan niet zoveel, maar je bent je luchtbel kwijt.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2011 15:06 #105702 door Daan van Oosten Slingeland
Nog iets anders: je geeft aan dat je benzine eerst vies was en wellicht vol rommel zat. Heb je na het plaatsen van het filter je carburateur goed schoongemaakt?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 15:11 #105703 door Jeroen Visser (GAST)

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Nog iets anders: je geeft aan dat je benzine eerst vies was en wellicht vol rommel zat. Heb je na het plaatsen van het filter je carburateur goed schoongemaakt?

nee, heb ik niet bij stilgestaan. Carb was nieuw maar vervuild natuurlijk wel lekker vlot als er van alles mee komt. Er heeft wel altijd een filter voor gezeten kan er desondanks toch zooi in de carb terecht komen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD