Welke nokkenas te kiezen?
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin van Limbeek
- Senior lid
-
Ik wil de as vervangen om meer vermogen te krijgen.
Is het verschil zo groot met een D-as? Als er een tweetrap weber opkomt, stijgt het verschil dan evenredig of maakt het met de TT3 nog meer verschil?
Het is een goeie D-as die ik van een kameraad krijg, dus betrouwbaarheid zit wel goed.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
" van Limbeek (GAST)" schreef:
Het is een goeie D-as die ik van een kameraad krijg, dus betrouwbaarheid zit wel goed.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naïef om een gebruikte nokkenas te monteren. (bij verkeerde olie slijten ze hard.) Zoek maar eens op het forum. Alleen wanneer je huidige as echt goed rond is (lifthoogte gemeten?) Zal je naar mijn verwachting een progressie merken tov een gebruikte D-as.
Ik zou zoals hiervoor al aangegeven voor een nieuwe TT as gaan.
- Martin van Limbeek
- Senior lid
-
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naïef om een gebruikte nokkenas te monteren. (bij verkeerde olie slijten ze hard.) Zoek maar eens op het forum. Alleen wanneer je huidige as echt goed rond is (lifthoogte gemeten?) Zal je naar mijn verwachting een progressie merken tov een gebruikte D-as.
Of de D-as nog goed is, is toch ook te meten (en te zien)?
Koop een TT3 of TT4 as en koop er nieuwe nokvolgers bij. (En dan maar hopen dat de lagerschalen nog goed zijn zoals eerder opgemerkt) De TT5 levert vooral een hoog vermogen maar is voor straatgebruik niet zo geschikt.
Volgende stap: dubbele klepveren voor hogere toerentallen, en een outlaw carb.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Verwacht van die weber ook geen wonderen, ze zijn vergelijkbaar met de dubbele SU. Beter is de Weber performance met 2 x 27mm venturis, de zogenaamde outlaw (merk je ook in verbruik als je nogal regelmatig doorduwt op het pedaal), of nog beter dubbele de zijstroom webers, dellorto's of solexen. Deze vallen zeker met de spruitstukken erbij echter niet meer onder 'low budget'.
Als je uitlaat nog één pijp is op de collector, kan een andere collector en passend tweepijps voorstuk (marktplaats?) ook al een flinke verbetering zijn voor weinig geld.