- Berichten: 1286
Extra gat bij brandstofpomp B18
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 12:22 #99964
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Extra gat bij brandstofpomp B18 is gemaakt door Erik Ciesluk
Waarvoor is het schroefgat linksboven de brandstofpomp?
Mijn oude B18 blok heeft dit gat niet, de vervanger, ook een B18, wel..
Zie ook plaatje:
(dat is gelukkig niet mijn blok!)
Mijn oude B18 blok heeft dit gat niet, de vervanger, ook een B18, wel..
Zie ook plaatje:
(dat is gelukkig niet mijn blok!)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
27-01-2011 12:23 #99965
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Voor Airco pomp?
Wat doet dat gat links onder!! :shock:
Wat doet dat gat links onder!! :shock:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 266
27-01-2011 13:33 #99973
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Euh, is dat geen B20? (zie foto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
27-01-2011 14:29 #99978
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Jup, dat plaatje is van een B20, maar de B18 die ik heb liggen heeft exact zo'n zelfde extra gat bij de brandstofpomp.
Over dat gat linksonder.. daar is duidelijk iets mis gegaan, het -geleende- plaatje had ook de naam 'B20 blown rod'' of iets dergelijks.. zuigerstang is blijkbaar dwars door het gietijzer geknald :shock: (vandaar mijn opmerking dat het gelukkig niet mijn blok is!)
Maar wellicht is het extra schroefgat dus voor een aircopomp? Kan iemand dat bevestigen (of ontkrachten)?
Zou 't te maken kunnen hebben met 't feit dat mijn B18 geen 'normale' motorcode heeft? Standaard blok heeft 4 ingegoten nummers + 2 ingeslagen. Het blok hier heeft 4 ingegoten + 4 ingeslagen nummers....
:
Over dat gat linksonder.. daar is duidelijk iets mis gegaan, het -geleende- plaatje had ook de naam 'B20 blown rod'' of iets dergelijks.. zuigerstang is blijkbaar dwars door het gietijzer geknald :shock: (vandaar mijn opmerking dat het gelukkig niet mijn blok is!)
Maar wellicht is het extra schroefgat dus voor een aircopomp? Kan iemand dat bevestigen (of ontkrachten)?
Zou 't te maken kunnen hebben met 't feit dat mijn B18 geen 'normale' motorcode heeft? Standaard blok heeft 4 ingegoten nummers + 2 ingeslagen. Het blok hier heeft 4 ingegoten + 4 ingeslagen nummers....

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 266
27-01-2011 15:04 #99981
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Mijn B18B heeft 2 ingeslagen nummers en heeft dat gat niet.
Mijn B20E heeft 2 ingeslagen nummers en heeft dat gat WEL.
Mijn B20E heeft 2 ingeslagen nummers en heeft dat gat WEL.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
27-01-2011 15:09 #99982
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
OK, dus met dat nummer heeft het niet te maken.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-01-2011 15:39 #99984
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Volgens mij heeft Boele gelijk.
Heb helaas geen betere foto, maar volgens mij was dat een van de steunpunten van een yorkaircopomp.
Als ik me niet vergis is een B18 niet of anders voorbereid op airco.
Dit is bijvoorbeeld ook te zien aan het ontbreken van een plek voor het plaatsen van de spanrol.
Heb helaas geen betere foto, maar volgens mij was dat een van de steunpunten van een yorkaircopomp.
Als ik me niet vergis is een B18 niet of anders voorbereid op airco.
Dit is bijvoorbeeld ook te zien aan het ontbreken van een plek voor het plaatsen van de spanrol.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
27-01-2011 16:36 #99986
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Maar bij mij zit dat gat dus wel op een B18.. toch een airco aansluiting op een B18 dan?
De eerste 4 cijfers van het motorbloknummer geven aan dat mijn blok een B18 is: 4968. Bovendien staat er "B18" in het blok gegoten..
Nog eens iets langer gekeken: behalve het schroefgat linksboven de brandstofpomp heeft het blok nog twee extra schroefgaten, te zien 'links' van mijn blauw omcirkelde gat. Vlak langs distributiedeksel. Dus zijn het 3 extra gaten, en lijkt het er inderdaad op dat daar een aircopomp op zou passen. (of stuurbekrachtiging??)
De eerste 4 cijfers van het motorbloknummer geven aan dat mijn blok een B18 is: 4968. Bovendien staat er "B18" in het blok gegoten..
Nog eens iets langer gekeken: behalve het schroefgat linksboven de brandstofpomp heeft het blok nog twee extra schroefgaten, te zien 'links' van mijn blauw omcirkelde gat. Vlak langs distributiedeksel. Dus zijn het 3 extra gaten, en lijkt het er inderdaad op dat daar een aircopomp op zou passen. (of stuurbekrachtiging??)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 266
27-01-2011 17:18 #99989
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Blijkbaar horen de drie gaten bijeen: op mijn B18 geen gaten, op de B20 drie gaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 536
27-01-2011 17:38 #99990
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Extra gat bij brandstofpomp B18
Ik heb een B18 waar die 3 gaten wel in zitten. Kwam uit een Amazon volgens de overlevering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.