poelie loshalen
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2010 23:07 #98863
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic poelie loshalen
Die fiber tandwielen kunnen al goed versleten zijn en toch nog alle tanden hebben. De speling mag 0.04-0.08 mm zijn van Volvo, maar kan veel meer worden vóór er iets afbreekt. Dat hoor je dan goed, elke krukasomwenteling twee tikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 23:47 #98877
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic poelie loshalen
17-12-2010 08:00 #98878
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic poelie loshalen
Inderdaad niet veel aan te zien, maar er lijkt wél érg veel sludge aanwezig?
Bij mijn motor zie je daar alleen olie, niet al die boel die er bij jou lijkt te zitten!
Heeft de motor al heel veel kilometers gelopen? En hoe is de compressie?
Bij mijn motor zie je daar alleen olie, niet al die boel die er bij jou lijkt te zitten!
Heeft de motor al heel veel kilometers gelopen? En hoe is de compressie?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 08:42 #98880
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic poelie loshalen
Als je al zover bent: met voelermaatjes de speling tussen de tandwielen meten en de boel schoonmaken om te kijken of er iets verontrustens zoals scheuren te zien is. Ik ben het met Tom eens dat het er op de fotos niet zo uit ziet als het normaal is, laten we hopen dat het alleen aan de fotos ligt.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 09:46 #98884
door Frans Pars (GAST)
Denk dat ook wel aan de foto's ligt. 's avonds gemaakt met een mobieltje. plus dat de pakking van de deksel ook heel erg gaar was en die is ook afgebrokkeld.
Wat ik als eerste eens ga doen is de boel schoonmaken en eens kritisch kijken, of het nu sludge of olie is, volgens mij toch wel olie al vond ik het wel veel.
Houd jullie op de hoogte!!
Wat ik als eerste eens ga doen is de boel schoonmaken en eens kritisch kijken, of het nu sludge of olie is, volgens mij toch wel olie al vond ik het wel veel.
Houd jullie op de hoogte!!
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 17:58 #98891
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic poelie loshalen
Niks mis mee lijkt me, zelfs van hieraf zien de fiber tanden er nog dik zat uit. Wat was eigenlijk de klacht? Als de motor loopt zonder overdreven geklapper zou ik dit laten voor wat het is.
Draai de krukas langzaam rond in de normale draairichting, kijk of het fiber tandwiel zonder vreemd te verspringen meedraait.
Draai de krukas langzaam rond in de normale draairichting, kijk of het fiber tandwiel zonder vreemd te verspringen meedraait.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-12-2010 15:48 #98960
door Frans Pars (GAST)
daar ben ik weer!
ben bezig met de voorbereidingen om alles zo weer een keer terug te plaatsen maar heb natuurlijk :oops: een stuk van de carterpakking kapot getrokken bij het verwijderen van de distributie deksel, zal uit een nieuwe een stuk snijden en weer passend maken maar wilde dan bij de aansluitende stukken wat vloeibare pakking gebruiken, nu is mijn vraag heeft iemand nog tips/ervaringen welke vloeibare pakking te gebruiken?? (bijvoorbeeld loctite 5910??)
en nog een vraagje kan ik de oude distributie deksel weer gebruiken of moet ik een nieuwe uitgefreesde aanschaffen om de rubberen pakking te laten passen, of heb ik het nu verkeerd begrepen uit het onderstaande topic (heb zelf trouwens een B18D)
Oliekeerring distributiedeksel B18A
ben bezig met de voorbereidingen om alles zo weer een keer terug te plaatsen maar heb natuurlijk :oops: een stuk van de carterpakking kapot getrokken bij het verwijderen van de distributie deksel, zal uit een nieuwe een stuk snijden en weer passend maken maar wilde dan bij de aansluitende stukken wat vloeibare pakking gebruiken, nu is mijn vraag heeft iemand nog tips/ervaringen welke vloeibare pakking te gebruiken?? (bijvoorbeeld loctite 5910??)
en nog een vraagje kan ik de oude distributie deksel weer gebruiken of moet ik een nieuwe uitgefreesde aanschaffen om de rubberen pakking te laten passen, of heb ik het nu verkeerd begrepen uit het onderstaande topic (heb zelf trouwens een B18D)
Oliekeerring distributiedeksel B18A
21-12-2010 16:16 #98961
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic poelie loshalen
Je kunt een nieuwe viltring monteren in je deksel, als daar nog zo'n viltring inzat.
Anders moet je een uitgefreesd deksel kopen, bijvoorbeeld TInustechniek levert een kant en klare tegen inruil van je oude deksel.
Er zijn wel verhalen van mensen die een rubber hadden gemonteerd, maar doordat de bus op de krukas was ingesleten tóch lekkage hadden. Dan kun je misschien beter ook een nieuwe bus kopen?
Oh, en die pakking, maakt niet zoveel uit denk ik: er staat niet veel druk achter het deksel..
Anders moet je een uitgefreesd deksel kopen, bijvoorbeeld TInustechniek levert een kant en klare tegen inruil van je oude deksel.
Er zijn wel verhalen van mensen die een rubber hadden gemonteerd, maar doordat de bus op de krukas was ingesleten tóch lekkage hadden. Dan kun je misschien beter ook een nieuwe bus kopen?
Oh, en die pakking, maakt niet zoveel uit denk ik: er staat niet veel druk achter het deksel..