B18B gisteren deed hij het nog ??
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 20:59 #97213
door Rob Baeten
B18B gisteren deed hij het nog ?? is gemaakt door Rob Baeten
Wie kan me hiermee helpen. Afgelopen zondag de wagen gewoon gebruikt en maandag ochten nooit meer starten. Ik dacht dat het van de benzinepomp of leidingen kwam, kreeg namelijk heel weinig brandstof uit de pomp. Pomp dus vervangen en de rubber aanzuigslang om valse lucht uit te sluiten. In eerste instantie was dit niet de oplossing, geen leven dus. Kompressie is goed op alle 4 12 bar, ontsteking op 10 grade en een vonk op alle 4 de bougies, brandstof en lucht was er ook. De motor zou het dus moeten doen. Na heel lang doorstarten kwam hij uiteindelijk heel twijfelend tot leven. Verder de hele week normaal mee kunnen rijden en vanmorgen weer het zelfde verhaal.....nooit meer starten zelf niet als ik direct een kleine hoeveelheid brandstof in de cab's gooi. Moet wel zeggen dat de motor wat rauw liep toen we hem gisteren weg zette. Heb vandaag alles nog eens na gekeken en alles staat en is goed aan de motor maar geen leven. Heb er zelfs een losse bobine aan gehangen direct op de accu om het auto systeem uit te sluiten. Heeft er iemand dit zelfde probleem gehad en een mogelijke oplossing, k'zit nu zelf aan het distributie tandwiel te denken. Dit is er een van het kunststof type waar het hart van los kan gaan. Heb even snel gekeken naar de timing, in de compressie slag op nul graden heb ik klepspelling op biede kleppen maar dat zegt volgens mij ook niet alles.
Hoop van jullie te horen.
Groeten, Rob
Hoop van jullie te horen.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 21:53 #97217
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Als je de ontsteking zonder problemen goed op tijd kan zetten, en deze niet veranderd is tussen je startpogingen en rijden, verwacht ik niet dat het aan je distributietandwielen ligt. Bij nul graden horen trouwens altijd bij óf cylinder 1 óf 4 (al naar gelang wie de compressie heeft) beide tuimelaars vrij te zijn (bij het kleppen stellen altijd handig). Het niet meer starten kan trouwens amper aan de kleppen liggen, tenminste zouden er bij heel veel fout duidelijke knallen te horen moeten zijn, maar dan zou je er ook tussendoor niet mee hebben kunnen rijden (bij mij liep het blok nog nadat een nok op de nokkenas niet meer als zodanig herkenbaar was). Aan de benzine ligt het dus ook niet, blijft het electrische deel. Mischien een combinatie van slechte bougiekabels (eventueel met hulp van een marter) in combinatie met veel vocht. Waarschijnlijker echter in de ontsteking: een nieuw condensatortje zou ik het eerst proberen als de verdeelkap (inclusief stift in het midden) en de vinger in orde is. Deze wordt tegenwoordig amper vervangen maar was vroeger een deel van een grote beurt en een falen ervan (kan ook onregelmatig en vochtafhankelijk zijn) kan ervoor zorgen dat hij amper of niet meer loopt.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 22:59 #97219
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Bedankt voor je reactie, zal de bougie kabels eens vervangen misschien helpt het. Was nog vergeten te vermelden dat ik de condensator al vervangen had, de kap en rotor heb ik niet vervangen maar even van een andere wagen geleend en had helaas ook geen resultaat.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-10-2010 01:14 #97221
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Wat voor carburateur(s) zit erop ,als het bv een strohmberg is kan het misschien een gescheurd membraam zijn?
23-10-2010 07:09 #97223
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
gescheurd membraam is geen optie, dan had ie daarna niet meer gewoon gelopen. ook zal de motor met een gescheurd membraam "gewoon" stationair lopen, maar als je gas geeft weinig doen. Ik denk ook aan vocht. de afgelopen weken is het vrij vochtig geweest en is dit wellicht de oorzaak. Vernieuwen van verdelerkap, rotor, puntjes en zeker ook de bougiekabels moet de oplossing zijn.
:mrgreen:
:mrgreen:
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-10-2010 18:17 #97232
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Nou alles vervangen, zelf nog een een andere verdeler geprobeerd en niets...helemaal niets. Mijn ideen zijn op

- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2010 01:40 #97247
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Nog een poging ...slecht contact zekeringkast bij kleine zekering of een aarde probleem?
Dries had inderdaad gelijk dat de auto nog blijft lopen als het membraam stuk is...petje op petje af Dries haha!
Dries had inderdaad gelijk dat de auto nog blijft lopen als het membraam stuk is...petje op petje af Dries haha!
24-10-2010 09:47 #97249
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Zou het dan toch niet een brandstof toevoer probleem kunnen zijn?
Dus misschien een klein gaatje in de leiding naar achteren waardoor hij niet goed aanzuigt?
Dit zou ondervangen moeten zijn doordat je wat benzine rechtstreeks in de carburateur hebt gegooid, maar je weet nooit.
Je zou eens kunnen proberen om de benzinepomp uit een potje te laten opzuigen.
Zit er wel een brandstoffilter tussen?
En is die schoon?
Anders zou er nog wel eens rommel uit je tank voor verstopping kunnen zorgen.
Dus misschien een klein gaatje in de leiding naar achteren waardoor hij niet goed aanzuigt?
Dit zou ondervangen moeten zijn doordat je wat benzine rechtstreeks in de carburateur hebt gegooid, maar je weet nooit.
Je zou eens kunnen proberen om de benzinepomp uit een potje te laten opzuigen.
Zit er wel een brandstoffilter tussen?
En is die schoon?
Anders zou er nog wel eens rommel uit je tank voor verstopping kunnen zorgen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
24-10-2010 11:10 #97254
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
Rob,
met de laatste zeeland rit ben ik gestart maar na 2 km stond ik stil. auto starte normal maar zodra je de sleutel los liet viel de motor weer stil. Ik heb echt alles nagelopen. alle controle lampjes brande gewoon. de motor kreeg gas. overschakelen op benzine ging goed. starten op benzine ging goed alleen sleutel los stoppen. ik had stroom op de bobine. stroom op de 123 ontsteking. echt alles nagelopen maar niets te vinden. maar goed toch maar even naar de zekeringen gekeken. ik hou die best goed bij maar nadat ik de kleine zekering gedraait heb starte de motor gewoon en bleef lopen. onderweg is het nog 1 keer gebeurd dat de motor afsloeg en weer niet wilde starten. toen heb ik er een andere zekering ingezet en nu loopt en start die weer als van ouds. dus als ik jou was zou ik die zekering vervangen en alle contactpunten in het zekeringkastje schoonmaken en licht opschuren.
ik hoop dat je het ook zo kan oplossen.
cees
met de laatste zeeland rit ben ik gestart maar na 2 km stond ik stil. auto starte normal maar zodra je de sleutel los liet viel de motor weer stil. Ik heb echt alles nagelopen. alle controle lampjes brande gewoon. de motor kreeg gas. overschakelen op benzine ging goed. starten op benzine ging goed alleen sleutel los stoppen. ik had stroom op de bobine. stroom op de 123 ontsteking. echt alles nagelopen maar niets te vinden. maar goed toch maar even naar de zekeringen gekeken. ik hou die best goed bij maar nadat ik de kleine zekering gedraait heb starte de motor gewoon en bleef lopen. onderweg is het nog 1 keer gebeurd dat de motor afsloeg en weer niet wilde starten. toen heb ik er een andere zekering ingezet en nu loopt en start die weer als van ouds. dus als ik jou was zou ik die zekering vervangen en alle contactpunten in het zekeringkastje schoonmaken en licht opschuren.
ik hoop dat je het ook zo kan oplossen.
cees
24-10-2010 15:15 #97261
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B18B gisteren deed hij het nog ??
M. Boswijk, als je je vraag kwijt bent, ik heb hem even afgesplitst in een nieuw onderwerp "
145 Start/loopt niet op LPG
" in de categorie Techniek bijzonder | LPG