minder brandstofverbruik amazone

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 20:33 #57760 door
Hier heb ik een tip om het brandstofverbruik aanzienlijk te verminderen zowel op Gas als op Benzine.Tien -vijftien jaar geleden werden er Transistor ontstekingen verkocht maar niet meer te koop in de reguliere handel.Echter de Firma VELLEMAN brengt deze in een verbeterde uitvoering als bouwdoos op de markt onder nr K2543.voor info hierover zie site www.velleman.be Deze kit is makkelijk in elkaar te zetten en daarna in te gieten in kunsthars De kosten van deze kit bedragen Hfl.32.50 geen geld dus.Mijn Volvo is veel beter gaan lopen zowel stationair als op hoog toerental en de koude start (op gas) is perfekt ook in de vrieskoude geen enkel probleem.De enige ingreep wat je moet doen bij de Volvo is de Condensator ontkoppelen en de secundaire draad naar de contactpunten onderbreken door de transistor unit en uiteraard een 12 volt voeding en een massadraadje. Dat is alles ,veel plezier hiermee.Mocht je toch nog vragen hebben dan kan je mij een E-mailtje sturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2001 20:35 #57934 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2001 16:58 #57933 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Ja, Dennis, misschien willen mensen jou wel een emailtje sturen. Alleen moet je dan natuurlijk wel je emailadres achterlaten op de site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2001 11:38 #57932 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Nog een vraag naar aanleiding van je tip: blijft de verdeelkap zitten of wordt die verwijderd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2001 20:24 #57931 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Beste Peter,De verdelerkap,rotor,contactpunten blijven zitten.De schakelstroom die via de contactpunten loopt van de bobine die in de praktijk toch wel een ampere of 10 bedraagt (piekstroom)veroorzaakt inbranding van de contactpunten waardoor de contacthoek kleiner wordt dit kan oplopen naar wel 70 a 75 graden.Door nu dat kastje er tussen te plaatsen wordt de schakelpuls overgenomen door de elektronica en loopt er een stuurstroom van maar enkele miliamperes.Dat houd tevens in dat je contactpunten alleen maar een mechanische slijtage hebben van de fibernok welke op de contactpunten zijn aangebracht .De normale verwisseling van de contactpunten is ongeveer 10.000 km.Na modificatie ongeveer het 4 voudige hiervan voordat je een verloop hebt van je contacthoek.veel plezier Dennis LuteijnE-Mail adres luteijn@freeler.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2001 20:30 #57930 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Beste SjefBedankt voor je reaktie foutje van mij.E-Mailreaktie voor minder brandstofverbruikamanone en ook overige Volvo's die geen elektronische ontsteking bevatten.Dennis LuteijnE-mail luteijn@freeler.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2001 09:37 #57929 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Ik heb het gevoel dat de ontsteking van mijn Amazon niet helemaal optimaal is, vandaar dat ik naar een dergelijke oplossing op zoek ben. Wat is het verschil tussen deze 'transistor' ontsteking en een electronische ontsteking? Heeft het ene voordelen t.o.v. het andere?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2001 22:25 #57928 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Beste R.Visser,Een van de grootste verschillen is dat huidige elktronische ontstekingen werken met een zg.pickup die in de stroomverdeler zit. Daar zitten dan geen contactpunten meer in die de instekingspuls naar je bobine stuurt.Werk je nu met een transistor ontsteking zoals ik beschreven hebt,dan hoef je geen enkele veranderingen in je stroomverdeler te doen.Met een paar handelingen kan je weer overstappen op de conventionele ontsteking nl.het draadje van je contactpunten van de transistoronsteking loshalen en weer terug plaatsen op de bobine en vervolgens de condersator die je moest ontkoppelen weer terug plaatsen op de oude plaats.Na deze handelingen is de ontsteking weer helemaal origineel Je ziet allemaal eenvoudig.Heb je nog meer vragen dan hoor ik het wel.Groetjes Dennis Luteijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2001 17:44 #57927 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Bedankt voor je antwoord, nog een vraagje m.b.t. het kunsthars. Ik neem aan dat ik dat spul bij een electronica-handel kan kopen!? Verder zijn er op de foto op de Velleman site koelribben zichtbaar. Het lijkt me dat ik deze niet mee moet ingieten? Hoe heb jij dat gedaan? Alvast bedankt, groeten, Remko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2001 22:25 #57926 door
Beantwoord door in topic minder brandstofverbruik amazone
Beste RemcoInderdaad kan je giethars kopen bij de elektronica vakhandel verder heb ik op de printplaat zg.chassis AMP.pennetjes gesoldeerd zodat je dan als je het geheel monteerd je er zo een AMP schuifje er op kan doen.Vervolgens maak je een malletje zodanig dat het giethars tegen de koelplaat aankomt en de koelvinnen vrij blijven. Uiteraard giet je de printplaat onder en boven helemaal vol.Sucses.Dennis Luteijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.