b20a stromberg op een b18a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 20:04 #63905 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
al eens geprobeerd bij BCCP fuelsystems te Gramsbergen? www.bccp.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 23:24 #63904 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
WAT GEVONDEN....In mijn volvo garagehandboek staat bij de Stromberg CD 175 2SE van een B20a als meteringneedle het type B 2 AF, voor B20B type B 1 S.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 09:00 #63903 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Bij BCCP heb ik het ook al gevraagd. Zij zeggen dat ik het gewoon moet proberen met de B1AN naald, zoals die meestal in deze carburateurs zit. Die is vooral in het volgas gebied armer, maar omdat dit toch een andere carburateur is dan de oude CD175 2S, is het moeilijk te zeggen wat de invloed is. Die B2AF naald ziet er wel veelbelovend uit. Die zou ongeveer hetzelfde profiel hebben als de oude 4F, alleen over het hele gebied een stukje rijker, wat te verhelpen valt door de sproeier wat hoger te persen. Volvo heeft later bij de B21 motor ook nog de B1EE gebruikt, die ook wel bruikbaar lijkt.Wel leuk als je de tabellen hebt van de Stromberg naalden. Die staan in het Haynes boek over deze carburateurs. Het probleem is alleen met Stromberg naalden dat ze lang niet allemaal meer te koop zijn.Nou ja, wel leuk, weer een knutselproject erbij. Alleen kan ik het voorlopig nog niet uitproberen omdat de auto nog lang niet af is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 11:13 #63902 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Hallo Jasper,Ik las net dat je misschien wel een CD175 2S in goede staat in de schuur had liggen. Kan je me mailen op bmwkees@yahoo.com?(Vergeef me die BMW, m'n ander hobby zijn oude bmw motorfietsen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 14:12 #63901 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Op www.volvoniacs.org/forum loopt ook een discussie over dit onderwerp. Daar wordt aangeraden om de B1CC naald te gebruiken, zoals die van '71 to '76 op de B20A werd gebruikt, als je een B20A Stromberg op een B18A wilt gebruiken.Nu maar hopen dat die nog te koop is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.