b20a stromberg op een b18a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 09:23 #55948 door
b20a stromberg op een b18a is gemaakt door
De Stromberg CD175 2s die op mijn B18A zat was heel erg versleten. Nu heb ik bij Dries Bakkenes een goede CD175 2SE op de kop getikt die eignelijk alleen maar heel erg vies is (nog tips om dat schoon te krijgen? Was benzine is niet goed genoeg gebleken).Nu is natuurlijk mijn vraag, wie heeft ervaring met een CD175 2SE op een B18A en wat voor naald gebruik je dan?Ter info, de CD175 2S is de carburateur met verstelbare sproeier. De CD175 2SE heeft een vaste sproeier, een enigszins verstelbare naald en de bimetaal temperatuurcompensator onder een geel plastic kapje aan de zijkant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 09:35 #63914 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Voor reinigen haal ik `m totaal uit elkaar en kom dan met petroleum en een ouwe tandenborstel een heel eind. Let op dat het vacuumrubber niet in de petroleum komt.Wordt ie week van. Voor je naald kun je eens kijken op www.imps4ever.info/tech/carbs.html#Stromberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 10:10 #63913 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
snic-braaapp.org/needle.pdfeen artikel over het onderhouden/regelen van strombergnaalden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 19:22 #63912 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Schoonmaken mag met benzine en petroleum. Membraam mag alleen met petroleum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 19:48 #63911 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Da`s verrassend, heb altijd begrepen dat je wegens uitdrogingsgevaar petroleum niet voor rubbers mocht gebruiken, keerringen etc..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 00:25 #63910 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Wil je de buitenkant ook een beetje glimmend krijgen. Loop dan eens bij een motordealer binnen. Ik heb ooit weleens een schoonmaakmiddel gekocht wat gebruikt wordt om de aluminium motoronderdelen schoon te maken. Motoren (die dingen op twee wielen) moeten namelijk erg glimmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 08:58 #63909 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Badankt voor de tips tot dusverre. Maar helaas, niemand die weet welke naald ik nu moet hebben? Moet ik misschien toch eens een dyno op gaan zoeken om de juiste naald uit te zoeken.Dat met schoonmaken ist echt een getob. Echt lekker schoon tot in de hoekjes krijg ik het noch niet. En dan heb je ook nog van die ingebakken harsachtige aanslag die je met wasbenzine al helemaal niet wegkrijgt. Hij hoeft niet te glimmen, maar schoon zou wel leuk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 11:12 #63908 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Standaard dien je bestelnr. 237346 van het VOD te gebruiken voor B18A. Als je een wat opgefokte motor hebt D of F nokkenas, kan het zijn dat dit niet voldoet, maar welk type je dan nodig hebt??shop.autohost.com.ua/catalogue/scantech/volvo/fuel-carb.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 13:54 #63907 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Ik heb een doodgewone B18A met A nokkenas.Maar de B18A naald (gemerkt 4F) past helemaal niet in de B20A Stromberg. Daar zitten een ander soort naalden in, zogenaamde biased naalden die door een veertje zachtjes naar de inlaatkant gedrukt worden. Dat scheen een preciesere regeling te geven. Een idee zou zijn om de CD175 2SE (B20A carb) om te bouwen naar een soort CD175 2S (B18a carb). Maar ik heb geen idee wat je je daar allemaal mee op je hals haalt. Op z'n minst moet je dan de zuiger en de sproeier ombouwen. En dan weet ik nog niet wat de temperatuurcompensator voor invloed heeft.Nee, als er niemand ervaring heeft met het gebruik van een B20A carburateur op een B18A, dan zit er denk ik toch niks anders op dan de oude carburateur te laten reviseren. Wel jammer, want die B20A carburateur die ik hier heb is echt in prima conditie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 17:44 #63906 door
Beantwoord door in topic b20a stromberg op een b18a
Heb eens in de schuur gekeken en heb alleen maar CD175 2S carbs liggen. Heb dat extraatje bij de sproeiernaald dan ook niet kunnen ontdekken. Kom je er nou helemaal niet uit dan heb ik nog wel een goeie liggen.Maar dat gegeven moet toch ergens te vinden zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.