koppakking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 20:52 #64307 door
Beantwoord door in topic koppakking
Hoe is je nokkenas? Zou een versleten nok kunnen zijn? Je bedoelt met klepzitting toch zo`n ingeboorde losse hardstalen zitting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 21:04 #64306 door
Beantwoord door in topic koppakking
Jep, is een losse ingeboorde zitting.Ik heb niets gemerkt bij het stellen van de kleppen dat de nok versleten zou zijn, en de nokkenas is ook nieuw in het revisieblok gezet, en heeft dus ook "pas" 37.000 gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 22:19 #64305 door
Beantwoord door in topic koppakking
Tja John, dan wordt het lastig, er moet toch iets zijn waardoor die klep zo vlot verrot gedraaid is? Kan ie misschien te rijk of te arm hebben gelopen? Als je LPG slecht gesteld staat heb je net zoveel ellende als wanneer je carburateurs slecht staan gesteld. Misschien zelfs wel meer omdat gas een stuk heter is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 22:20 #64304 door
Beantwoord door in topic koppakking
zou dat dan ook niet voor de andere 3 uitlaatkleppen zo moeten zijn?????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 07:49 #64303 door
Beantwoord door in topic koppakking
Eigenlijk wel natuurlijk, raar verhaal.Weet dan echt niks anders te bedenken dan dat er een zwakkere klep in is gezet, wellicht toch een fabricagefoutje, wat eventueel versterkt is door een mengselafstellingsprobleem? Laat die reviseur er zijn licht maar eens over laten schijnen. Dit zou toch eigenlijk niet zo snel mogen gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 12:10 #64302 door
Beantwoord door in topic koppakking
Slijten de koppakkingen altijd op de zelfde plek door? Dan zou daar op de kop het zwakke punt moeten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 19:42 #64301 door
Beantwoord door in topic koppakking
Ik heb inmiddels genoeg gelezen over motoren om te weten dat het in de praktijk vaak genoeg voorkomt dat één cilinder verder heen is dan de andere drie (of vijf, of zeven, of elf). Meestal is dat het gevolg van een defect of assemblagefout. Maar soms ook van een ontwerpfout. Het lijkt me in jouw geval het beste dat je de onderdelen eens uit de motor haalt en onderling vergelijkt. Alles zou bij alle cilinders hetzelfde moeten zijn. Wellicht is er bij de revisie een foutje gemaakt? Is de koppakking toevallig ook bij dezelfde cilinder doorgeslagen als die de ingevreten klepzetel heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 21:17 #64300 door
Beantwoord door in topic koppakking
Nee, de pakking is doorgeslagen bij de 3e cylinder en de uitlaatklep van de 1e cylinder is degene die bijna geheel in de klepzitting is verdwenen.Vanmorgen het bedrijf gebeld en deze vond het ook wel vreemd vandaar dat ik donderdag daar even langs ga met de kop.Wordt vervolgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2003 21:13 #64299 door
Beantwoord door in topic koppakking
Hierbij het laatste bericht wat betreft de koppakking, iedereen bedankt voor het meedenken en jullie reacties.Hedenmorgen bij het bedrijf geweest die het reviesieblok heeft geleverd met de bewuste cylinderkop.Hadden ook geen sluitende verklaring waarom juist die eerste uitlaatklep zover was ingezakt.Als zoiets voorkomt is het meestal de laatste cylinder omdat die het warmst wordt.De oplossing was snel en goed geregeld, er werd een andere gereviseerde kop uit de stelling gehaald en men verontschuldigde zich voor al het ongemak.Al met al vond ik dit een hele goede service, mijn ervaringen met andere bedrijven zijn wel eens anders geweest.Moest je lullen als brugman en het lag nooit aan het bedrijf.Welnu gezien de goede service wil ik hierbij graag toch een pluim uitdelen aan dit bedrijf, en omdat jullie toch benieuwd waren om welk bedrijf het ging kan ik jullie nu melden dat deze SERVICE is geleverd door SCANDCAR in moergestel.Gezien mijn eerdere ervaringen met dit bedrijf kan ik melden dat zij echt de moeite doen om service waar te maken en het niet alleen te zeggen.Na al deze reclame rest mij alleen nog om John, Nico en Frans hartelijk te bedanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2003 11:56 #64298 door
Beantwoord door in topic koppakking
Vernieuw gewoon om de 5000 Km je pakking als je toch je kleppen stelt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.