koppakking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 21:12 #55836 door
koppakking is gemaakt door
Na een aantal keren de koppakking vervangen te hebben (3X de laatste 6 jaar ) bleek dat vanmiddag het weer zover te zijn.Moeilijke koude start en water in de derde cylinder.Dus volgende week maar een nieuwe pakking bestellen en een middagje sleutelen.Voorheen dacht ik dat het aan mijn "sleutelkunst" lag, maar dit blok is volledig gereviseerd door een bedrijf in mijn 145 gelegd.De motor is niet te heet geweest, dus komt bij mij de vraag op waar zoiets nog meer door kan ontstaan? Het gaat om een B20A motor op gas die gemiddeld 30.000 per jaar loopt, en altijd lange stukken op de snelweg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 21:32 #64316 door
Beantwoord door in topic koppakking
Het eerste waar ik aan denk is het vlakken van de kop. Als het niet héél mooi op elkaar past krijg je zwakke plekken.Wat zou eigenlijk een 'normaal'interval zijn voor lekke koppakkingen? Weet iemand dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 21:49 #64315 door
Beantwoord door in topic koppakking
Ik mag toch aannemen dat een compleet gereviseerd blok ook een vlakke kop heeft?Dit blok heeft het na ca. 37.000km opgegeven.Een vraag die bij me opkomt is of er veel verschillen zijn in kwaliteit van kop-pakkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 10:25 #64314 door
Beantwoord door in topic koppakking
Ik vermoed dat de koppakking normaalgesproken de levensduur van de motor hoort te hebben. Ik heb niet veel verschillende auto's gehad (de Amazon is pas mijn tweede auto), maar mijn ouders doen altijd zo'n jaar of tien met hun auto en hebben na die tijd tussen de 150.000 en 200.000 km op de teller staan. Niet één keer hebben ze een koppakking moeten laten vervangen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 11:05 #64313 door
Beantwoord door in topic koppakking
Is de kop na die revisie ooit na een weekje of zo`n 200 steady kilometers nagetrokken geweest? Of er verschil in kwaliteit is weet ik niet, ik gebruik altijd naar volle tevredenheid Biltema-pakkingen omdat dat is wat de onderdelentoko heeft liggen.Als ie goed aangetrokken is, en je hebt een gevlakte kop zou het alleen nog aan de vlakheid van je onderblok kunnen liggen.Haal je de kop eraf dan moet je `m eigenlijk opnieuw laten vlakken. Maar je zei dat ie niet heet is gelopen, dan zal dat wel meevallen. Check dan heel grondig het onderblok.Is dat ernstig ingevreten dan zou je dat (zo spaarzaam mogelijk, tienden...) kunnen laten vlakken. Of er eventueel pasta`s bestaan die je extra zou kunnen gebruiken ter afdichting weet ik niet, bestaat daar iets voor??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 12:12 #64312 door
Beantwoord door in topic koppakking
Geeft het revisiebedrijf geen garantie? 37000 is wel heel weinig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 18:47 #64311 door
Beantwoord door in topic koppakking
Genoemde oorzaken zijn mogelijk, ik probeer altijd originele Volvo onderdelen te gebruiken.Deels omdat ik dan zeker weet dat het goed is maar ook omdat er over de combinatie is nagedacht.Gas is warmer dan benzine, als er iets niet helemaal vlak is of een koelkanaal wat verstopt krijg je dit.(gewetensvraag)Waar/door wie is het blok gereviseerd en welke onderdelen zijn er gebruikt ?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 18:59 #64310 door
Beantwoord door in topic koppakking
Bedrijf geeft wel garantie is 1 jaar of 100.000 km, blok is inmiddels ouder dan 1 jaar (1 1/2 jaar ).Ga morgen informeren wat de mogelijkheden zijn, heb vandaag de kop eraf gehaald en bij inspectie bleek de eerste uitlaatklep al bijna gelijk te zijn met zitting, terwijl de 3 andere en nog bovenuitsteken.Lijkt me ook niet goed?Zal het resultaat laten weten op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 20:40 #64309 door
Beantwoord door in topic koppakking
Is ook niet goed, dat betekent dat ie is ingebrand dus ook lekt. Je mag aannemen dat ze bij revisie gelijk hebben gestaan, danwel zijn gezet. Dat laatste houdt dan wel in dat er meteen (geharde?) kleppen en klepzetels in zouden moeten zijn gezet.Vraag eens wat die revisie precies ingehouden heeft. Is dit blok je als LPG-blok verkocht dan zou ik redelijk fors gaan zeuren. succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 20:47 #64308 door
Beantwoord door in topic koppakking
Er zitten geharde kleppen in en je kan bij die ene ingebrande klep ook de klepzitting zien zitten. Ga er ook van uit dat ze bij de revisie allemaal op dezelfde hoogte hebben gestaan, blijft de vraag waarom die ene klep zover is ingebrand, mede gezien mijn ervaring met kleppen en koppakkingen let ik altijd op de juiste klepspeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.