olieverbruik/carterventilatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2004 20:08 #67621
door
Beantwoord door in topic olieverbruik/carterventilatie
Je kan gewoon de carterventilatie (tijdelijk) eraf halen (wel even afpluggen, en denk eraan dat je bekractiger misschien niet werkt, ligt eraan hoe je die hebt aangesloten)en dan kijken of de rookpluimen er nog zijn.En zit er tussen de vacuumaansluiting wel een reduceer stukje ?(vernauwing)Groet, gijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2004 20:45 #67620
door
volgens mij zit er bij ons geen vernauwing meer in, ik ben zoiets tenminste nog niet tegengekomen. waar zou ik die moeten kunnen vinden?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2004 12:31 #67619
door
Henry,ik maak momenteel het zelfde mee met mijn B18A motor,was gestopt met roken, maar bij gas terugnemen wordt het stoppen volledig teniet gedaan door de blauwe rook inde cabine.de motor spuit op zo'n moment vrolijk olie door de olievuldop over het blok heen. men heeft bij de amazon garage in delft de compressie een bekeken maar dat zou prima zijn...ook de carterventilatie is vrij en kan gewoon lucht aanzuigen. Heb jij inmiddels al ontdekt wat het probleem bij jouw heeft veroorzaakt?Anne
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2005 10:05 #67618
door
hoi Anne, het probleem van carterventilatie..
mijn blok gooit ook gewoon op dezelfde manier olie uit de vuldop over het motorblok,ik heb verder geen antwoorden gelezen maar omdat dit over een onderwerp van aug 2004 gaat heb jij nu misschien wel duidelijk hoe dit probleem op te lossen,
ik heb een b 18 blok het is mij niet duidelijk of het een b of d blok is,
ik heb hem uitgewisseld met het orginele b18a blok en daarbij het kleppendeksel ongewisseld.
groeten peter.
mijn blok gooit ook gewoon op dezelfde manier olie uit de vuldop over het motorblok,ik heb verder geen antwoorden gelezen maar omdat dit over een onderwerp van aug 2004 gaat heb jij nu misschien wel duidelijk hoe dit probleem op te lossen,
ik heb een b 18 blok het is mij niet duidelijk of het een b of d blok is,
ik heb hem uitgewisseld met het orginele b18a blok en daarbij het kleppendeksel ongewisseld.
groeten peter.