olieverbruik cylinderkop (henry)
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Bart Dirven" schreef:
Nee dat gaat niet lukken. Optie 1 is de cilinder onder druk zetten door in de bougieopening een nippel te schroeven en er perslucht op te zetten. Optie 2 is de cilinder via het bougiegat volduwen met een stuk touw. Met beide opties heb ik geen ervaring, de kop eraf halen en de koppakking vernieuwen is ook niet zoveel meer werk. kun je meteen je kleppen slijpen en de cilinderwanden bekijken.
Hoeveel meerwerk is het om de cilinderkop te demonteren?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Bart Dirven" schreef:
Nee dat gaat niet lukken. Optie 1 is de cilinder onder druk zetten door in de bougieopening een nippel te schroeven en er perslucht op te zetten. Optie 2 is de cilinder via het bougiegat volduwen met een stuk touw. Met beide opties heb ik geen ervaring, de kop eraf halen en de koppakking vernieuwen is ook niet zoveel meer werk. kun je meteen je kleppen slijpen en de cilinderwanden bekijken.
In bijgevoegde link lees ik een nog eenvoudigere oplossing zonder grote operaties en dure gereedschappen.
volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=137&t=17758
- Rudi
-
- Platinum lid
-
klepsteelrubberwisselhulpgereedschap
De kop alleen voor het vervangen van deze rubbers ervan af nemen zou ik niet doen.
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Dank voor je verhelderende antwoord. Ik vind het ook een erg forse ingreep om de kop te eraf te halen om een paar van die rubbers te vervangen. Er zal toch ook een andere oplossing zijn?"R.W. Dortangs" schreef:
Hallo Kosse, je link gaat niet over de klepsteelrubbers van een B20 (dus die binnen de veer en niet de rubbers bovenop de veerschotel bij de B18) waar volgens mij naar gevraagd werd. Voor vervanging klepsteelrubbers B20 zie bijvoorbeeld hier (gaat volledig zonder hulpgereedschappen als je nog verder improviseerd en wat risico neemt: met een grote steeksleutel onder de kaalgemaakte gemonteerde tuimelas hevelen).
klepsteelrubberwisselhulpgereedschap
De kop alleen voor het vervangen van deze rubbers ervan af nemen zou ik niet doen.
Groeten, Rudi