revisiemotor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 09:25 #54252 door
revisiemotor is gemaakt door
Hallo forum,Onlangs heb ik een 140 uit 1971 aangeschaft welke volgens de particuliere verkoper voorzien was van een revisiemotor. Hij had de auto bij een garage in het noorden des lands (de Vries Volvo classics)gekocht, maar de motor die er in zat bleek destijds gaar. Deze garage heeft er een jaar geleden een revisie motor ingezet; de rekening kreeg ik er netjes bij.Naast het feit dat het een B18 is ipv een B20, die er natuurlijk eigenlijk in hoort, blijkt ook deze motor met een olieverbruik van 1 liter op 500 km (geen zichtbare lekkage) gaar te zijn.Kortom, je koopt een auto met een onlangs gereviseerde motor, inclusief rekening, en dan nog heb je grote problemen.* Zijn er bezoekers van dit forum die goede of slechte ervaringen hebben met De Vries uit Grootegast?* Wie kan ik verantwoordelijk stellen: de verkoper of de garage?Jesper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 10:11 #70615 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Ik geloof dat éne Gert je graag helpt om je motor samen met zijn achteras in de ...... van die de Vries te stoppen. Juridisch: verkoper aanspreken, dat is de partij waar je mee hebt gehandeld. Verkoper moet dan maar zien hoe hij een eventuele veroordeling op De Vries gaat verhalen. Praktisch: belang (kosten revisiemotor EUR 1350,--) weegt niet op tegen de kosten juridische bijstand. Probeer samen met de verkoper en de Vries een regeling te treffen. Bijvoorbeeld: koop met de verkoper een andere motor en laat die door de Vries in de auto zetten. Dat kan De Vries blijkbaar wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 13:29 #70614 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
ik heb vorig jaar mijn ama daar gekocht , het punt is dat er op de rekening wordt gezet zonder garantie , mijn blok rookte ook 1 liter olie op 500 km .na nu een jaar heb ik een andere achteras , versn bak en motor , het enige wat meezit is de carrosserie.toen ik de auto ophaalde stond ik al stil in het dorp , onderweg kreeg ik hem niet meer aan vanwege een rotte accu , ik was blij dat ik savonds thuis was.als het alleen je blok is mag je nog blij zijn.wat er op jouw rekening staat weet ik natuurlijk niet , ik kan in ieder geval niets verhalen omdat er op de aankoopnota geen garantie staat vermeld.stom , stom , stom ik weet het , ik ben in ieder geval weer een les wijzer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 14:18 #70613 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
"geen garantie" houdt niet zonder meer in dat een verkoper niet gehouden zou zijn een amazon te leveren die wat de motor, versnellingsbak en achteras etc betreft niet voor normaal gebruik geschikt is. Als je tijdig hebt geklaagd, staan er weldegelijk rechtsmiddelen tot je beschikking. Of het de moeite waard is een andere vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 16:01 #70612 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
ook daarover verschillen de meningen , sommige mensen menen dat je namelijk een" hobbyobject " koopt , met de aankoop van een oldtimer gaan sommige mensen er van uitdat je dus iets koopt als sleutel/hobbymateriaal en dus geen vervoermiddel koopt ,in ieder geval niet opde eeste plaats , maar het als vervoermiddelzou kunnen gebruiken.ik zeg niet dat dit mijn mening is maar ik weet wel dat er soms zo over gedacht wordt.als argumentatie wordt dan de leeftijd van een oldtimer gebruikt.in mijn geval was ik er helemaal klaar mee en had geen behoefte aan lange en vervelendediscussies over al dan niet gelijk hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 17:20 #70611 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Nog een opmerking over waarschijnlijk hetzelfde bedrijf. Vroeger autobedrijf PD de Vries te Lutjegast genaamd. Zowel mijn zwager als ik hebben daar las, plamuur en spuitwerk laten doen. Alhoewel in eerste instantie de auto's er zeer strak en perfect gespoten uitzagen, bleek later dikke lagen plamuur te zijn gebruikt, en kwam de roest binnen enkele jaren weer uitbundig te voorschijn. Gezien de afstand en de verstreken tijd hebben wij toen niet geklaagd.Misschien kan er op de site van de Volvo vereniging een mogelijkheid worden toegevoegd waar positieve en negatieve ervaringen met bedrijven welke actief zijn op het gebied van klassieke Volvo's kunnen worden geventileerd. Deze bedrijven kunnen daar dan ook op reageren.Eventuele opvallende zaken zouden in een artikel in ons blad kunnen worden gepubliceerd. Dit houdt de betrokken bedrijven scherp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 17:29 #70610 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Neen,neen, daar gaan we weer.De V-44 is een vereniging de als doel heeft de tot de club toegelaten modellen zo lang mogelijk op de weg te houden.Het laatste wat we willen is een lijst voor goede of slechte Volvo "specialisten" te willen maken. Wij hebben geen commerciële inslag en als oud PR staflid weet ik dit maar al te goed.Als er bij herhaling negatieve ervaringen zijn horen deze ook niet op dit forum thuis maar bij de BOVAG of gerelateerde organisaties.Daar tegenover staat dat een aankoopkeuring natuurlijk ALTIJD moet worden uitgevoerd.Een klassieker kopen zonder dit is vragen om moeilijkheden.Het is in principe mogelijk om TC-leden hiervoor te vragen en/of ervaren leden.In mijn ogen is nog altijd de Volvo dealer de aangewezen instantie voor een aankoopkeuring

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 17:42 #70609 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
helemaal eens met rene. ook wij hadden een soort 'miskoop', de perfecte super-amazon,zweedse restauratie (...), was in ieder geval niet wat er voor dat geld van verwacht mocht worden. al was de handelaar van zeer goede wil om de (vele grote) defecten te ( laten) verhelpen. maar ja, als je telkens zo'n 250 km. (heen en weer bij elkaar) moet rijden,ben je er inderdaad op een bepaald moment klaar mee en neem je uiteindelijk je verlies. wat nog meer tegen viel: de kwaliteit van gereviseerde onderdelen, aangekocht bij bekende aanbieders, ter verbetering. dat was/is pas echt huilen en wat garantie betreft meer dan droevig, ook al hoor ik ook wel andere geluiden op dit forum. Zo maar een voorbeeld: een zeer slecht gereviseerde cylinderkop kon onder garantie terug, maar ik zou wel de monteur moeten betalen, alsook de nieuwe pakkingset. neem daar de reis bij, ook weer zo'n 200 km en 2 halve dagen vrijaf, dan kost een simpele garantiekwestie de klant dus weer veel geld. zelf doen, nog (steeds|) leuk ook, kostte niet eens de helft alhoewel de slechte revisie helaas een feit blijft. Oftewel: een handelaar blijft een handelaar en zal hoe dan ook proberen zo veel mogelijk te verdienen tegen zo laag mogelijke kosten/inkoop.de basis van de hedendaagse economie. alleen jammer dat dit voor onze hobbuy niet altijd goed uit pakt.de les: koop een auto nooit alleen (heb ik wel gedaan) en vertrouw niet te veel op op het oog aantrekkelijke prijstellingen van met name revisiedelen (heb ik wel gedaan), maar neem een goed bedrijf. alle waar naar zijn geld en doe je iets een keer goed volgens VOLVO-maatstaven, dan heb je daar vele jaren geen omkijken naar. P.s.: weet iemand toevallig of het nog mogelijk is de motor van onze combi door VOLVO te laten reviseren? een aantal jaren geleden was dat via de V-44 nog mogelijk en ik heb daarna nooit meer zo'n mooi lopend blok gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 18:44 #70608 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Ed is de eerste waarbij ik lees dat een goede auto niet alleen de verantewoordelijkheid van de verkoper is, maar ook zeker die van de koper.<br>Ik weet niet in hoeverre er een parallel te trekken is op de aankoop van een woning, maar ik kan me voorstellen dat het fenomeen "onderzoeksplicht" ook in autoland niet vreemd is. Als je een woning koopt ben je dus verplicht die te (laten) inspecteren. De verkoper mag weliswaar geen bij hem/haar bekende gebreken verzwijgen, hem/haar treft geen enkele blaam bij hem/haar onbekende gebreken. <brZoals gezegd verwacht ik dus dat iets dergelijks ook bij de aankoop van een Amazon geldt. Als je puur op de verkoper afgaat, dan doe je iets fout. Want als je m.i. met een auto met 1 liter olieverbruik per 500 km te maken hebt, dan moet dat zichtbaar zijn aan de walm uit de uitlaat. En zelfs al weet je zelf maar weinig van techniek, er is altijd wel iemand bereid om al dan niet tegen betaling je potentiële aankoop wat kritischer te bekijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 20:03 #70607 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Maar dan mogen wij gezamenlijk deze firma toch wel gewoon afschrijven??? <BR>Je kunt mij niet vertellen dat een garagist/"reviseur" niet donders goed op de hoogte is dat ie je halfbakken meuk verkoopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.