helemaal eens met rene. ook wij hadden een soort 'miskoop', de perfecte super-amazon,zweedse restauratie (...), was in ieder geval niet wat er voor dat geld van verwacht mocht worden. al was de handelaar van zeer goede wil om de (vele grote) defecten te ( laten) verhelpen. maar ja, als je telkens zo'n 250 km. (heen en weer bij elkaar) moet rijden,ben je er inderdaad op een bepaald moment klaar mee en neem je uiteindelijk je verlies. wat nog meer tegen viel: de kwaliteit van gereviseerde onderdelen, aangekocht bij bekende aanbieders, ter verbetering. dat was/is pas echt huilen en wat garantie betreft meer dan droevig, ook al hoor ik ook wel andere geluiden op dit forum. Zo maar een voorbeeld: een zeer slecht gereviseerde cylinderkop kon onder garantie terug, maar ik zou wel de monteur moeten betalen, alsook de nieuwe pakkingset. neem daar de reis bij, ook weer zo'n 200 km en 2 halve dagen vrijaf, dan kost een simpele garantiekwestie de klant dus weer veel geld. zelf doen, nog (steeds|) leuk ook, kostte niet eens de helft alhoewel de slechte revisie helaas een feit blijft. Oftewel: een handelaar blijft een handelaar en zal hoe dan ook proberen zo veel mogelijk te verdienen tegen zo laag mogelijke kosten/inkoop.de basis van de hedendaagse economie. alleen jammer dat dit voor onze hobbuy niet altijd goed uit pakt.de les: koop een auto nooit alleen (heb ik wel gedaan) en vertrouw niet te veel op op het oog aantrekkelijke prijstellingen van met name revisiedelen (heb ik wel gedaan), maar neem een goed bedrijf. alle waar naar zijn geld en doe je iets een keer goed volgens VOLVO-maatstaven, dan heb je daar vele jaren geen omkijken naar. P.s.: weet iemand toevallig of het nog mogelijk is de motor van onze combi door VOLVO te laten reviseren? een aantal jaren geleden was dat via de V-44 nog mogelijk en ik heb daarna nooit meer zo'n mooi lopend blok gehad.