katterug olie ververs beurtje?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2004 18:27 #71439 door
Beantwoord door in topic katterug olie ververs beurtje?
Stuurhuis en achteras = hypoidolie
Versnellingsbak en motor = goede klassieker olie 15W40
Versnellingsbak heeft 2 pluggen, M41 idem maar dan iets meer nodig voor de OD
DOT 5 vernietigen, NOOIT gebruiken.
SU's ATF olie.
Als je katterug nog doorsmeerpunten heeft kun je universeel vetgebruiken.
Sloten ketting vet, inwendig grafietolie
Alle andere bewegende carosseriedelen kruipolie, zo'n kannetje is handig.
Vergeet je ontsteking niet, 1 druppeltje motor olie (zie Haynes)
Watervrije vaseline op je accupolen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2004 22:45 #71438 door
Beantwoord door in topic katterug olie ververs beurtje?
Hey allemaal <br>
Vandaag een lekker Volvo klus dagje gehad.<br>
Eerst en ik wezen shoppen en heb alle benodigde vloeistoffen en olies gehaald. Ook een lekbak en vulkan aangeschaft omdat ik dit in de toekomst uiteraard gewoon zelf ga doen. Ik kon bij het shoppen echter geen 15 of 20 W 50 Olie vinden. Toen ik thuis kwam even verder geinformeerd, ik vond een bedrijf die het wel had. Uiteindelijk kwam ik terug met 15W40 olie van EUROL. Ik zag net dat dit een prima klassieker olie is, dus missie geslaagd (bedankt voor de tip).<br>
<br>
Toen ben ik begonnen met het aftappen van de oude olie, er was TE weinig aanwezig en het was behoorlijk zwart. Vervolgens 3 liter nieuwe olie erin (volgens mijn pijlstok is het blok nu vol.)<br>
Vervolgens nog even het koelwater afgetapt en het systeem helemaal doorgespoeld. Het water was niet echt smerig. Het systeem is nu weer bijgevult met zo'n 7 a 8 liter koelwater, ook van Eurol (volgens de speciaal shop erg goede koelvloeistof, ook voor oude motoren) (motor warm en koud en weer bijvullen).
<br><br>
Nu staat mij nog het verversen van de versn.bak, differentieel, stuurhuis, en remolie te wachten. Dit alles wil ik wel doen omdat ik de auto nog maar een anderhalve maand in mijn bezit heb en ik niet weet wanneer dit voor het laatst allemaal is ververst.
<br>
Kan iemand het verversen van de versnellingsbak olie nog even toelichten? Iets hiervoor een smeerput nodig? of kan ik het ook zo op mijn ruggetje onder de auto liggend.<br>
En heeft iemand nog tips voor me hoe ik het stuurhuis kan voorzien van nieuwe olie, ik zie een vulopening zitten, maar weet niet hoe ik de olie eruit krijg. (ik hoef het toch niet te demonteren he?)
<br><br>
Nou dat was weer genoeg geknutsel voor vandaag. <br><br>Allemaal erg bedankt voor de tip's, dat heeft me erg geholpen. (ik had tot vandaag nog nooit wat van een auto compleet ververst en doorgespoeld, en ik wist niet welke olies en vetten ik moest gebruiken voor het zelf onderhouden van mijn katterug) Dus mijn dank is groot!<br><br>
Groeten, Harmen Kip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.