foto's motorsteun b18 duett
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 20:32 #71774
door
Beantwoord door in topic foto's motorsteun b18 duett
Ik heb hier thuis verdorie geen onderdelenboek van de pv en duett>Ik ga dit morgen eens grondig uitzoeken op de zaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 20:41 #71773
door
Ivm de stand van vlak1 (= vlak waarin 1 opening) tov vlak3 (= vlak waarin 3 openingen). Dmv 2 plankjes van +-25cm, 2 lijmtangen en 1 winkelhaak kan men een rechthoekige driehoek construeren met in 1 vd scherpe hoeken de motorsteun; noem dan L3 de lengte vd zijde die in vlak3 ligt en L de lengte vd zijde loodrecht daarop. Bij mijn PV steun zijn die lengtes dan zo dat geldt:
L3/L = 4/5 = 0.8 (bij mij resp. 16cm en 20cm). Dmv dit gegeven kan je als volgt bij benadering controleren of jouw steun hiermee overeen stemt: neem een A4 blad, vertrek in linkerbovenhoek, teken horizontaal 20cm af, vertikaal naar beneden 16cm, verbindt beide punten, plaats vlak3 in de onderste scherpe hoek, dan moet vlak1 in de richting vd schuine verbindingslijn liggen. Bij AM is de stand van vlak1 tov vlak3 niet op die wijze met woorden te beschrijven (en ook niet uit te meten).
L3/L = 4/5 = 0.8 (bij mij resp. 16cm en 20cm). Dmv dit gegeven kan je als volgt bij benadering controleren of jouw steun hiermee overeen stemt: neem een A4 blad, vertrek in linkerbovenhoek, teken horizontaal 20cm af, vertikaal naar beneden 16cm, verbindt beide punten, plaats vlak3 in de onderste scherpe hoek, dan moet vlak1 in de richting vd schuine verbindingslijn liggen. Bij AM is de stand van vlak1 tov vlak3 niet op die wijze met woorden te beschrijven (en ook niet uit te meten).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 20:58 #71772
door
Voor iedereen die even geen onderdelenboek bij de hand heeft maar wel internet:
www.gcp.se
Daar staan ze allemaal onder het hoofdstukje Catalogue
En Willy, ik ga even abstract nadenken en je meting uitproberen.
www.gcp.se
Daar staan ze allemaal onder het hoofdstukje Catalogue
En Willy, ik ga even abstract nadenken en je meting uitproberen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 20:59 #71771
door
Dat van die dubbele uitlaatpijp is ook een goede. Daar zou ik nooit aan gedacht hebben.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 21:12 #71770
door
Okay Willy. Die meting komt aardig overeen, alleen is bij mij de hoek ietsje scherper en net is vlak1 wat erg krom. Conclusie: Ik heb gewoon een PV steun die een stevige tik heeft gehad. De twee valkken staan verder heel aardig paralell.
Wat betreft de mogelijkheid van verwisselen van links en rechts. Ik weet ook niet wat links en wat rechts is. Het gat in vlak1 staat +/- 1cm voor (of achter) het middelste gat van vlak 3. Draai je ze dus om, dan staat het motorblok dus 2cm verder naar voren of achteren.
Wat betreft de mogelijkheid van verwisselen van links en rechts. Ik weet ook niet wat links en wat rechts is. Het gat in vlak1 staat +/- 1cm voor (of achter) het middelste gat van vlak 3. Draai je ze dus om, dan staat het motorblok dus 2cm verder naar voren of achteren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2004 21:54 #71769
door
Heeft vlak1 van je 2de steun dezelfde kromme eigenschap? Zijn je steunen wel echt nieuw geweest? Of zijn het reeds gebruikte, die men een goede tik heeft gegeven om ze op een bepaalde (ook foutieve?, zie hieronder) voorbrug te doen passen, of heeft men dan ooit links en rechts verwisseld (het kan dus, zelfs bij Niek!: zie Niek's laatste reactie op mijn vraag op je 1ste bericht van "motorsteun" = op de ander plaats).
Ik zit hier nu met mijn steun in de hand in de living, en de bewuste openingen liggen werkelijk rechtover mekaar; ik deed nog volgende test ("meten=weten"): ik plaats vlak3 loodrecht op de onderste rand van een A4 blad en linkerkant gelijk met linkerkant van blad, leg er een ander A4 blad tegen, kantel de steun naar 1ste A4 blad toe zonder de steun te verschuiven, zet een teken in het centrum vd opening in vlak1, herhaal dit door te kantelen naar het andere A4 blad, zet nu een teken in het centrum vd middenste opening in vlak3, meet de afstand vd beide tekens tot de rand vd A4 bladen, er blijkt: deze zijn beide identiek en gelijk aan 4cm.
Ter info voeg ik hier aan toe dat ook voorbruggen een "tik" kunnen krijgen: ik kocht ooit eens een gebruikte bij iemand van V44, die bleek echter een nauwelijks zichtbare knik te vertonen waardoor montage onmogelijk bleek wegens niet meer overeenstemmen vd openingen in de voorbrug met de openingen in de body. De eerlijke verkoper nam uiteraard de voorbrug zonder discussie terug. Sedertdien heb ik voor PV544C voorbrug ook een 3-dimensionele mal, waardoor ik uiteindelijk een perfecte voorbrug heb kunnen aanschaffen. Ik denk dat Niek straks nog een synthese vd ganse problematiek maakt, ik ben benieud!
Ik zit hier nu met mijn steun in de hand in de living, en de bewuste openingen liggen werkelijk rechtover mekaar; ik deed nog volgende test ("meten=weten"): ik plaats vlak3 loodrecht op de onderste rand van een A4 blad en linkerkant gelijk met linkerkant van blad, leg er een ander A4 blad tegen, kantel de steun naar 1ste A4 blad toe zonder de steun te verschuiven, zet een teken in het centrum vd opening in vlak1, herhaal dit door te kantelen naar het andere A4 blad, zet nu een teken in het centrum vd middenste opening in vlak3, meet de afstand vd beide tekens tot de rand vd A4 bladen, er blijkt: deze zijn beide identiek en gelijk aan 4cm.
Ter info voeg ik hier aan toe dat ook voorbruggen een "tik" kunnen krijgen: ik kocht ooit eens een gebruikte bij iemand van V44, die bleek echter een nauwelijks zichtbare knik te vertonen waardoor montage onmogelijk bleek wegens niet meer overeenstemmen vd openingen in de voorbrug met de openingen in de body. De eerlijke verkoper nam uiteraard de voorbrug zonder discussie terug. Sedertdien heb ik voor PV544C voorbrug ook een 3-dimensionele mal, waardoor ik uiteindelijk een perfecte voorbrug heb kunnen aanschaffen. Ik denk dat Niek straks nog een synthese vd ganse problematiek maakt, ik ben benieud!