niet starten - zeer lage compressie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 14:07 #53830 door
Hoi! (zie vorig bericht ergens terug op het forum "auto wil niet starten - hier begrijp ik niets van!")
Compressietest laten uitvoeren op de b18 van mijn amazon. Waarden 4 bar, 2 bar, 2 bar, 2 bar.
Dit is toch wel heel duidelijk een geval van een overleden motor, lijkt mij. Maar wat is wijsheid? Een ruilmotor inbouwen? Afgelopen zomer heb ik bij apk nog voor 700 euro aan remmen en een veerschotel laten vervangen. Ik heb de auto anderhalf jaar geleden gekocht voor 2700 euro. Ik rijd ermee als dagelijkse auto en was nog niet van plan de auto op korte termijn weg te doen. Is het het waard om er een ruilmotor in te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 14:47 #72774 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
effe surfen op marktplaats en voor onder de 200 euri heb je een ander blok (wel eerst even compressie meten ;-))
Waarden zijn trouwens wel bar laag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 14:49 #72773 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
en nee ik ben niet de verkoper..
maar deze staat bijvoorbeeld al op marktplaats

Aangeboden: B20 motor Type A 90 PK.

De motor loopt stil en goed.

De compressie is getest en is 11 bar per cil.

Ik weet niet of er een lpg kop op zit.

De motor is nu nog draaiend te testen.

Zit nog in de auto gemonteerd.

De motor kan gedemonteerd geleverd worden.

Is geschikt voor inbouw in de volgende typen:

Amazon Amazone 142 144 145 P1800


Info: 0252377192

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 15:12 #72772 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
Ik vind de compressiewaarden wel heel erg laag en kan me niet voorstellen dat die motor zo ooit nog gelopen heeft. Voor je een ander blok koopt zou ik eerst alles nog eens na (laten) lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 15:13 #72771 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
Ik heb binnen een maand een hele Amazon te koop voor relatief weinig met B20 motor (revisie 1999 90000km gelopen)perfect lopend
ronaldmenges@wanadoo.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 15:26 #72770 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
Gelukkig...

Ik weet nog niet zo heel veel van motoren, maar ik dacht toch ook dat 2-2-2-4 wel enorm laag moet zijn. Dat zijn waterleidingwaarden, toch? Je centrale verwarming staat op 2 bar!

Maar even een vraagje tussendoor: waardoor ontstaat die lage compressie? Uitslijten van de zuigerwand of zo? En is het per definitie irreparabel? En: hoe wordt compressie eigenlijk gemeten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 15:50 #72769 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
Zo'n lage compressie heb ik een keer meegemaakt: de B18A in mijn vaders Amazon had 12-11,5-0-14 bar op 1-2-3-4e cilinder. Van het ene op het andere moment! Gebroken zuigerveren waren de oorzaak. Cilinderwand nog ok, montage van nieuwe veren en weer een probleem minder. Maar in dit geval denk ik aan grote speling tussen zuiger en cilinderwand. Wat betreft het overwegen van de aanschaf van een ruilmotor: een gebruikte, goede motor is best betaalbaar, maar je moet er wel geluk mee hebben. Lopend kopen lijkt me de eerste voorwaarde. LPG kop is makkelijk. Maar die investering is iets wat je zelf moet afwegen. Is die APK met reparaties wel gerechtvaardigd? Ik vind dat je dit soort investeringen voor jezelf doet, en niet voor de markt. Dus hoef je ook niet naar de waarde van de auto te kijken mi. Als je je auto wilt houden, zou ik zeggen koop een ruilblok, als alles weer de toleranties heeft zoals het hoort, betaald dat zich iedere keer weer terug als je de motor start....dat is mijn mening. Maar succes bij de zoektocht naar een andere motor, of die nu nieuw of oud is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 19:43 #72768 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
een andere optie is natuurlijk om de hele auto in te ruilen voor een betere.
geld kost het in ieder geval maar de prijzen voor complete auto s zijn op dit
moment zeer aantrekkelijk.
een particulier ruilt meestal niks in maar er zijn ook van die kleine bedrijfjes waar je wel terecht kunt.
zo heb je bij ons in de buurt garage van west in uitgeest en veterancar in wognum,
beide hebben trouwens een website.
vorig jaar is er bij mij een verse b20 ingekomen uit een apk afgekeurde ama van van west ,bel die anders eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 19:50 #72767 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
De compressie meet je door het luchtfilter los te maken. vervolgens de bougies eruit draaien. En dan natuurlijk de compressie meter in het bougiegat draaien. een viertal start slagen zou voldoende moeten zijn om de maximale waarde te krijgen. Handig is oom dit met een collega te doen die voor jou de auto start terwijl jij kijkt hoe de waarde opbouwt. stopt de opbouw dan stoppen met starten want dan heb je de maximale waarden bereikt. exercitie voor alle cilinders herhalen.
De druk is inderdaad erg laag en vraag me af of je goed gemeten hebt.
succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2005 20:19 #72766 door
Beantwoord door in topic niet starten - zeer lage compressie
Ik vraag me af of de kleppen wel sluiten.Misschien allemaal lek.Nog eens compressie meten met een klein beetje olie op de zuigers.Als de compressie dan goed is ,is de motor inderdaad versleten.Is de compressie dan nog slecht,dan kun je volstaan met een cilinderkoprevisie.De olie dicht namelijk tijdelijk de ruimte tussen de cilinderwand en de zuiger af!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.