brandend olie lampje

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2005 11:30 #73824 door
Beantwoord door in topic brandend olie lampje
Wat is het toch vervelend in dit forum dat de Enter toets niet werkt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2005 11:31 #73823 door
Ik vind dit toch ook erg klinken als een versleten draaiend gedeelte. Het kan inderdaad wel zo zijn dat het draadje naar de druksensor kaal geschuurd is, en nu tegen massa ligt te rammelen zoals Han zegt. Maar als je na een snelwegrit ineens drukproblemen hebt, is dit alleen te wijten aan het feit dat de olie warm is, en dus dunner dan wanneer deze koud is. Het zou ook in de pomp kunnen zitten, maar ik ben net als Siang eerder bang voor uitgesleten lagers. Op een gegeven moment is het gewoon op. Compresiie kan dan nog wel goed zijn. Als er iemand is in je omgeving met een oliedrukmeter, kun je verschillende dingen uitsluiten. Daarbij zou ik overstappen op 20W50, iets dikker, dat mogen deze motoren best hebben. Maar geen synthetische olie er in gooien!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2005 23:36 #73822 door
Ok aantal antwoorden. De auto stookt geen olie. Zeker geen blauwe rook ook niet bij gasloslaten ed. Hij verbruikt het gewoon, carterslang zit inderdaad vaak vol sludge, hier let ik echter op en blaas ik regelmatig leeg. Hoe de lagers van het blok zijn weet ik niet. Wel weet ik dat 30 000 km geleden de krukas keering is vervangen.
Verder.... sja, geen idee dus. Oh ja, hij heeft dus GENOEG olie, hou hem altijd exact tussen de min en max,
mvgr bart

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2005 08:14 #73821 door
Er is al veel geroepen en slijtage van het onderblok lijkt waarschijnlijk.
Sludgevorming in het carter (te laat oliewisselen) kan er natuurlijk ook toe leiden dat de oliepomp verstopt raakt en de sludge pas bij warme motor mee gaat circuleren en vervolgens de pomp weer verstopt

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2005 16:42 #73820 door
De handleiding van een late B20er geeft aan dat het normaal is als het lampje aangaat na een zware rit. Het moet uitgaan als je weer gas geeft. 20W50 olie is inderdaad een goed idee, gewoon de goedkoopste nemen en geregeld verversen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD