motor loopt niet goed

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 21:49 #74083 door
Beantwoord door in topic motor loopt niet goed
O, ik ook niet hoor! Misschien heeft jouw Volvo niet eens vacuumvervroeging... sorry dat ik je in de war breng, was niet de bedoeling! Zit er tegen je ontsteking een klein, vliegendeschotelvormig gevalletje overdwars, waarvandaan een slangetje naar de carb loopt? Zo niet, dan heb je niet eens vervroeging...

Dat schoteltje zou een membraan bevatten, dat verbonden is met de grondplaat van je rotor (die weet je te vinden) en onder invloed van vacuum de grondplaat verdraait. Daardoor wordt je ontstekingsmoment iets vervroegd of vertraagt, al naar gelang de aanwezigheid van vacuum in je motor.

Maar kijk eerst maar even of je 'het' wel hebt :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 19:09 #74082 door
hoi koert, dat je mij in de war brengt valt wel mee,ik heb inderdaad zo'n schotel gevalletje met een slang er aan die naar de carb. loopt, ik heb de slang losgekoppeld van de carb. en de slang aangezogen, in de verdeler gaan de cont. punten bewegen, volgens mij is dat goed. ik heb gisteren de carb. uitelkaar gehaald en goed doorgeblazen, ook heb ik een fout gevonden nl. de nieuwe pakking tussen carb. en spruitstuk, die lekte aan een kant, vandaar ook dat hoge piepgeluid, ik heb er nu een betere kwaliteit pakking tussen gedaan want die andere was nog dunner dan een vloeitje.de motor loopt nu al beter, ik denk dat het na goed afstellen van de carb. en ontsteking de motor weer goed zal lopen, weet jij koert hoe je de luchtschroef het beste kunt afstellen, eerst helemaal indraaien en dan langzaam uitdraaien, of net andersom

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 20:34 #74081 door
Tot mijn verdriet: nee. Aan dit hoofdstuk was ik nog niet toe. Volgens mij was het inderdaad: eerst indraaien en daarna terug, maar ik moet het hier toch even overlaten aan de profs (mede omdat ik LPG rij en dan is instellen ook nog een ander verhaal).

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD