verbrande klep...

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 15:16 #53551 door
verbrande klep... is gemaakt door
Gisteren op advies van velen de ontsteking uit elkaar gehaald, gereinigd, een braampje weggevijld en alles weer goed strak teruggezet. Maar instellen? Ho maar. Een graadje te vroeg gaf getik en geplof, een graadje te laat luide klappen uit de uitlaat. Ten einde raad vandaag maar langs de garagist gereden (afgang...). Die opende de kap, trok met zijn vinger aan de gasstang en keek knikkend naar het luid ploffende luchtfilterhuis. Dacht ik wel, zei hij. Verbrande klep.

- Nu weet ik dus genoeg. Dat wordt een nieuwe kop. En al zou ik het willen, ik heb er tijd nog gelegenheid voor en ik kan mijn auto eigenlijk ook niet missen. En laten doen bij de garage overstijgt, vrees ik, mijn budget. Iemand suggesties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 17:54 #74265 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
met excuus dat ik wat kort door de bocht reageer, maar je hebt geen tijd, geen gelegenheid en geen budget; dan rest maar één advies: auto verkopen en een ov jaarkaart aanschaffen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 18:06 #74264 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 18:10 #74263 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Jaap Blijleven doet "het" bij je thuis en voor een schappelijke prijs,heeft het bij mijn auto ook gedaan.Of mag ik hier geen reclame maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 19:15 #74262 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Zooo... bedankt! In alle discussies die ik afgelopen week heb geopend over mijn motorstoringen is dit je eerste bijdrage en wàt voor één! Die ga ik ter harte nemen! Tenslotte kost een OV-kaart niet half zo veel als een afgedraaide Volvo en de trein doet iedere 10 minuten Terneuzen aan!

Ik zou nu natuurlijk uitgebreid kunnen gaan voorrekenen hoe ik net wél aan rijdend-houden budget kom maar net niét aan motorrevisiebudget, maar waarom zou ik, er reageren tenslotte ook mensen met zinvolle bijdragen en daar ga ik nu even liever op in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 19:17 #74261 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Voor Jaap hoéf je geen reclame te maken :-) Er zijn van die namen, die komen vanzelf naar boven als het over oude Volvo's gaat! Maar serieus, plaatst hij een nieuwe cilinderkop en nokkenas op de stoep? (knap!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 19:35 #74260 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Ja, het was bij mij dan niet op de stoep maar in mijn garage, maar het was in een uurtje of zes gebeurd.S'middags om een uur of drie reed ik al weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 20:51 #74259 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Ron,

Mag ik wat details van je vernemen? Neem even contact op: ko_erwt@yahoo.com.

Bedankt vast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 22:20 #74258 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Koert, je kan ook proberen een tweedehands kop aan te schaffen. Ik zie nu op marktplaats.nl een te koop staan voor 75 euro. Een andere mogelijkheid is alleen de verbrande klep te vervangen. Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 23:50 #74257 door
Beantwoord door in topic verbrande klep...
Die kop ziet er niet echt uit alsof'ie gisteren gevlakt is... maar evengoed bedankt! Voor het vervangen van een verbrande klep moet de kop er ook af, toch? En dan maar hopen dat het geen verbrande klepzitting is, hoewel die wel zijn gehard voor LPG...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.