auto schudt bij lage snelheid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2005 00:44 #53184 door
Mijn nieuwe aanwinst, een Volvo 142, schudt nogal als ik 'm laat uitrollen. Ook als ik de koppeling in trap, en bij lage toeren als ik gas geef. Dan voelt het alsof je over hobbels rijdt. Ik ben technisch nog niet echt een kenner (hoop dit wel te worden), maar zou het helpen als ik 'm laat uitlijnen?
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2005 00:50 #75857 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Kijk je banden eens na ,lijkt als of je ergens of een platte kant ,of een bobbel op je loop vlak hebt zitten.Uitlijnen helpt meer tegen/voor ;-) het naar 1 kant trekken van je auto en/of tegen het schuin afslijten van je banden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2005 08:32 #75856 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Bekijk ook de motor ophangrubbers eens. Het kan zijn dat de motor wat ver terugvalt in toeren als je ontkoppelt, en met versleten rubbers schud dat ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2005 20:15 #75855 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Dit lijkt op een hoogte slag in de velg of band. Krik je auto op, laat de voorwielen mbv. handkracht ronddraaien, en kijk of je wat kan ontdekken. De achteras opkrikken en de motor in de derde versneliing laten draaien geeft uitsluitsel over de achterwielen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2005 20:21 #75854 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
schud hij ook als ie stil staat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2005 16:32 #75853 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Ik heb het idee dat het niet alleen bij lage maar ook hogere snelheden gebeurt. Kan het zijn dat de motor heen en weer schudt ook als je wat hogere toeren maakt? De wielen heb ik nog niet gecontrolleerd, maar ik heb ook niet de mogelijkheid om de hele achterkant op te krikken om de achterbanden te checken.
Ik heb wel even de motorkap open gehad en wat gas gegeven, en de motor schudt redelijk heen en weer, maar ik weet niet of dit bovengemiddeld is.
De klassieker-man waarvan ik 'm heb gekocht zei dat ik me geen zorgen moet maken en dat het zo hoort, maar ik vind het vrij oncomfortabel (of moet ik er aan wennen..).
Bedankt alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2005 16:37 #75852 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Hallo Hugo,

Als je bij mij in de buurt woont (Barneveld) dan mag je wel even langsrijden. Kijken we toch even?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2005 16:52 #75851 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Dat zou heel mooi zijn natuurlijk! Ik woon in Hilversum, dus dat valt te doen. Ik heb uw site al gevonden met het adres. Op welke dagen zou ik langs kunnen komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2005 08:55 #75850 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Kom maar op zaterdagochtend, of anders volgende week op een avond. Bel even vantevoren a.u.b.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2005 23:10 #75849 door
Beantwoord door in topic auto schudt bij lage snelheid
Vandaag bijna 200 km gereden en het hobbelen lijkt nu beter te plaatsen. Het is er de hele tijd (je zou nog wagenziek worden), maar het lijkt iets met een achterband te zijn, want op de snelweg is het hoogfrequent en naarmate ik afrem wordt het langzamer tot helemaal weg als ik stil sta. Kan niet veel anders zijn dan wiel of band, lijke me.
Beste Dries, ik heb zaterdagochtend al een afspraak met een vriend die me helpt met de audio etc. in de auto. Mocht het na het weekend nog niet verholpen zijn dan bel ik zeker even voor een afspraak op een doordeweekse avond. Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.