volvo tuning
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 19:03 #76591
door
Beantwoord door in topic volvo tuning
Ik sluit me aan bij Janko: ik heb een 142GT met een standaard 2,0 liter, lichter gemaakt en uitgebalanceerd, F nokkenas, andere kop, 2 dubbele Webers, spaghetti, en ga zo maar even door. 160 pk is echt dikke pret! Alleen het verbruik is minder leuk als je het gas intrapt....en denk alsjeblieft aan het tot stilstand komen: een kat heeft maar trommeltjes voor....denk aan geventileerde schijven voor ofzo, anders krijg je het wel warm als je snel moet stoppen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 20:21 #76590
door
Opvoeren via de makkelijkste weg: goed standaard B20 onderblok (opboren geeft zeer weinig pk-winst), B20E kop, dubbele webers of injectie, R-nokkenas of iets anders snels, standaard gietijzeren spruitstuk, simons uitlaat systeem.
<br><br>
Overigens is het verkrijgen van 160 pk goed te doen, maar het wordt een ander verhaal als je er ook nog gewoon rustig de boodschappen mee wil doen.
<br><br>
Ik rij zelf met een amazon met een B20A die ik hier en daar wat verknutseld heb. Voluit is mijn hele teller opgevuld met 'rood'. Dan rij ik dus 180 km/u op de teller. Om die snelheid met een katterug te doen is niet heel 'relaxed' meer denk ik...
<br><br>
Momenteel ben ik net mijn blok weer opnieuw aan het opbouwen (kapot distributietandwiel + nokkenas) en ik pak gelijk de kop een beetje verder aan (beetje poorten ed). Ook zet ik er een ander nokkenasje in. Ik denk dat hij straks wel weer lekker zal lopen....
<br><br>
Overigens is het verkrijgen van 160 pk goed te doen, maar het wordt een ander verhaal als je er ook nog gewoon rustig de boodschappen mee wil doen.
<br><br>
Ik rij zelf met een amazon met een B20A die ik hier en daar wat verknutseld heb. Voluit is mijn hele teller opgevuld met 'rood'. Dan rij ik dus 180 km/u op de teller. Om die snelheid met een katterug te doen is niet heel 'relaxed' meer denk ik...
<br><br>
Momenteel ben ik net mijn blok weer opnieuw aan het opbouwen (kapot distributietandwiel + nokkenas) en ik pak gelijk de kop een beetje verder aan (beetje poorten ed). Ook zet ik er een ander nokkenasje in. Ik denk dat hij straks wel weer lekker zal lopen....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 22:48 #76589
door
Voor opvoeren moet je geen B20E of F nemen. Het originele D-jet inj.systeem kan praktisch niet opgevoerd worden. Dus of een kompleet ander injectie systeem (bijv. Mega Squirt) of carburateurs. Baal ik van omdat ik een 1800ES heb met een B20F.
Peter
Peter
Peter
Peter
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 23:06 #76588
door
Hallo John, ik weet helaas niet exact wat er allemaal aan het blok versleuteld is. Ik weet wel dat dit in 1999 meer dan 20.000 gulden heeft gekost bij de vorige eigenaar. Er zullen ook genoeg mensen zijn die goedkoper een blok tunen hoor. Ik heb het revisiebedrijf destijds opgebeld en gevraagd wat er allemaal aan was gedaan. En het enige wat ze me nog konden melden was dat er kosten nog moeite zijn gespaard om het blok te tunen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2005 20:30 #76587
door
<i>Voor opvoeren moet je geen B20E of F nemen. Het originele D-jet inj.systeem kan praktisch niet opgevoerd worden.</i><br>
Een B20E/F met D-jet kun je inderdaad slechts beperkt 'mee'opvoeren. Meer dan 150pk is daar niet mee mogelijk. De K-jet kan echter wél meer pk's ondersteunen. Wat dat betreft hoeft het injectiesysteem eerst dus nog geen probleem te zijn. <br>
Maar mijn opmerking was eigenlijk gericht op de KOP van de B20E/F die hebben namelijk grotere inlaatkleppen en betere inlaatpoorten. Ook het late type B20A (>'73) heeft trouwens grote inlaatkleppen. <br>
Overigens is er niks 'magisch' aan een B20E. Met wat kennis en kunde is een B20A heel at sneller te krijgen dan een (standaard) B20E...
Een B20E/F met D-jet kun je inderdaad slechts beperkt 'mee'opvoeren. Meer dan 150pk is daar niet mee mogelijk. De K-jet kan echter wél meer pk's ondersteunen. Wat dat betreft hoeft het injectiesysteem eerst dus nog geen probleem te zijn. <br>
Maar mijn opmerking was eigenlijk gericht op de KOP van de B20E/F die hebben namelijk grotere inlaatkleppen en betere inlaatpoorten. Ook het late type B20A (>'73) heeft trouwens grote inlaatkleppen. <br>
Overigens is er niks 'magisch' aan een B20E. Met wat kennis en kunde is een B20A heel at sneller te krijgen dan een (standaard) B20E...