volvo tuning
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 19:29 #53012
door
volvo tuning is gemaakt door
heeejj..
ik had een vraagje,wat voor ervaring hebben jullie met het tunen van volvo motoren? want ik ben aan het overwegen om mijn katterug flink wat meer pit te geven,nadat ik dr eentje op de snelweg voor bij zag blazen.... reed echt heel hard!!!was trouwens wel indrukwekkend om te zien...
alvast dank john
ik had een vraagje,wat voor ervaring hebben jullie met het tunen van volvo motoren? want ik ben aan het overwegen om mijn katterug flink wat meer pit te geven,nadat ik dr eentje op de snelweg voor bij zag blazen.... reed echt heel hard!!!was trouwens wel indrukwekkend om te zien...
alvast dank john
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 21:03 #76600
door
Beantwoord door in topic volvo tuning
Op
www.sitoclassics.nl/prod01.html
staat een katterug met een B22 motor. Ik ken de motor niet en ik weet niet wat voor resultaat het geeft, maar tunen moet vast kunnen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 22:47 #76599
door
Klinkt als een opgeboorde b20 motor. Let natuurlijk wel dat de katterug is gemaakt met de motor die erbij zit, en ong. 100 te rijden. <br> Of het goed zal zijn voor de auto...... dat mag je zelf beoordelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 23:33 #76598
door
de volvo motoren in de katterug en amazon zijn relatief makkelijk te tunen, zijn veel speciale onderdelen voor, is een kwestie van budget; vergeet echter niet de rest van de auto aan te passen zoals remmen en wielophanging; heb zelf de amazon hier en daar wat aangepast en kan er nu rustig 140-150 mee kruisen; stuurt strak en remt als vergif; als je regelmatig het juiste onderhoud blijft plegen kan de auto dat lang volhouden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 00:48 #76597
door
wat is hard? Ik heb net de derde bekeuring binnen gekregen voor snelheidsovertreding sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb in 1970. 108 km op een 100 km 3 baans snelweg, de andere waren vergelijkbaar. Dat met een Amazon met de standaard 80 DIN met korte achteras. Met behoud van dubbele SU's is een betrouwbare 130 DIN haalbaar, als je gaat voor dubbele weber wellicht 150 DIN. Met compressor schijnt 200 DIN haalbaar te zijn.
Kwestie van budget en gehechtheid aan je rijbewijs.
Kwestie van budget en gehechtheid aan je rijbewijs.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 08:57 #76596
door
Kijk eens op
www.v-performance.com
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 10:35 #76595
door
Ik heb zelf een P1800S met een B20 voorzien van 2 dubbele webers. Deze is goed voor 160PK op de achterwielen (rollenbank getest). Hij gaat dan ook met gemak richting de 200 km/u. Tja... wat is duur. Je moet er rekening mee houden dat hij ook extra brandstof gaat nemen. Waarden van 1:6 of zelfs 1:5 zijn dan ook in zicht. Dus.... snelheid kost inderdaad wat..., niet alleen het tunen zelf. Maar het is inderdaad leuk dat je met je oude auto een moderne eruit rijdt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 14:42 #76594
door
Koop gewoon een of ander snelheidsmonster met afmetingen die het dicht in de buurt van een Kattenrug komen, zaag de carosserie eraf en plak de carosserie van een Kattenrug erop.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 14:48 #76593
door
geld speelt niet echt een rol,weet dat het wat gaat kosten,maar janko wat heb je dan nog meer gedaan aan je motor,want alleen met 2webers haal je dat niet...opgeboord,compressie verhoogd,kop geflowd,andere nokkenas,krukas gebalanceerd? of andere dingen?
160 pk op de achter wielen weet je dat wel zeker?dat betekend namelijk dat je ver over de 200pk zit,want onderweg naar achteren verlies je nog al wat...
160 pk op de achter wielen weet je dat wel zeker?dat betekend namelijk dat je ver over de 200pk zit,want onderweg naar achteren verlies je nog al wat...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2005 14:52 #76592
door
hahaha zat ik ook al aan te denken...misschien een space frame maken....en dan de koets dr overheen zetten...maar is niet echt de bedoeling,wil wel nog een beetje origineel.....