nokkenas klepstoters

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 14:44 #77440 door
Beantwoord door in topic nokkenas klepstoters
-Olie hartstikke schoon! kwaliteit kan ik niet beoordelen, is nog van de vorige eigenaar.
-Kop is perfect; 25.000km gelden gereviseerd.
-Ontsteking is met een hoekcontactmeter / stroboscoop afgesteld, dus dat zit wel goed.
De amazone heeft altijd op tijd zij beurten gehad. (rekeningen daarvan zijn in mijn bezit0
-Te veel toeren? 120/130 in z'n 4 valt wel mee denk ik.
-Temperatuur is tijdens de rit constant geweest en niet te hoog.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat door het gebroken distributie tandwiel de onsteking verlaat is.
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 14:54 #77439 door
Beantwoord door in topic nokkenas klepstoters
<i>"Het enige wat ik me kan bedenken is dat door het gebroken distributie tandwiel de onsteking verlaat is"</i><br><br>Aha, dus het distributietandwiel was kapot! Los van zijn kern? Dan wordt het anders. Inderdaad zal de ontsteking daardoor verkeerd zijn, maar ook de kleptiming waardoor deze veel meer belast kan worden. Maar ik denk dat dit niet het geval is geweest, ik denk dat:<br>
1) Het geluid waarvan je dacht dat het van de kleppen/nokken ed was, afkomstig is geweest van het tandwiel (dit kan aardig gaan kletteren) <br>
2) De slijtage van je nokken+volgers al geruime tijd aanwezig is geweest, en niet mee heeft gespeeld met je probleem.
<br><br>
Je gaf in je eerst post aan dat: "ik kon ook weer makkelijk 1 snelheid rijden." dat komt dus zeer waarschijnlijk door een verlopende nokkenas+onstekingstiming. Het kapotte tandwiel is dus het enige probleem geweest. Toen je de boel los had getrokken kwam je ook de slecht nokken+volgers tegen, maar dat zal al vele km's er zo uit gezien hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD