<i>"Het enige wat ik me kan bedenken is dat door het gebroken distributie tandwiel de onsteking verlaat is"</i><br><br>Aha, dus het distributietandwiel was kapot! Los van zijn kern? Dan wordt het anders. Inderdaad zal de ontsteking daardoor verkeerd zijn, maar ook de kleptiming waardoor deze veel meer belast kan worden. Maar ik denk dat dit niet het geval is geweest, ik denk dat:<br>
1) Het geluid waarvan je dacht dat het van de kleppen/nokken ed was, afkomstig is geweest van het tandwiel (dit kan aardig gaan kletteren) <br>
2) De slijtage van je nokken+volgers al geruime tijd aanwezig is geweest, en niet mee heeft gespeeld met je probleem.
<br><br>
Je gaf in je eerst post aan dat: "ik kon ook weer makkelijk 1 snelheid rijden." dat komt dus zeer waarschijnlijk door een verlopende nokkenas+onstekingstiming. Het kapotte tandwiel is dus het enige probleem geweest. Toen je de boel los had getrokken kwam je ook de slecht nokken+volgers tegen, maar dat zal al vele km's er zo uit gezien hebben.