cylinder zonder compressie, kleppen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 18:14 #78621 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Ik denk dat een lektest een uiterst nauwkeurige diagnose geeft. Anders gewoon de kop lichten en kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2006 20:49 #78620 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Ik heb jaren geredn met een gewone kop, maar wel op gas. Kleppen regelmatig stellen, maar de kleppen zijn na verloop van tijd wel ca. 3 mm in de kop ingeslagen. Ik had toen ook een goed lopende motor, maar ongelijke druk in de cylinders. Ruilkop erop en ik rij al weeg jaren zonder verdere problemen.
Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2006 08:20 #78619 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Herman (van een paar berichtjes terug) heeft ook een juist punt aangeroerd. Bij valse lucht (bij je carburateur of bij de aansluiting van het spruitstuk op de kop) is het ook "gebruikelijk" dat de auto op 3 poten gaat lopen bij stationair. Laat de auto stationair draaien, spuit met speciale vloeistof (kruipolie wil ook werken) bij het spruitstuk en de carburateurvoet. Als de motor dan opeens optoert, weet je zeker dat het een valse lucht probleem is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2008 14:09 #78618 door Tam Kuiper
Beantwoord door Tam Kuiper in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
<p>Ook ik heb sinds kort een compressieterugval. 3 cilinders 11-12 en een 3-4. Ook ik rij op gas maar niet met een gaskop. Op 45.000 km. is er gas ingebouwd en nu staat de teller bijna op 120.000 km. Volgens mijn garagist is het niet mijn nokkenas maar een verbrande klep. Regelmatig kleppen gesteld maar af en toe wel flink gereden. Ik ga dus voor een andere kop of een gereviseerde kop. Mijn vraag is nu. Reviseer ik mijn eigen kop(in dubbel opzicht geen slechte zaak) dan hoef ik dan niet te vlakken of......wel. Of tik ik een ruilgaskop op de kop, dan kan ik lossen en meteen weer monteren en zo ja waar kan ik aan een goede kop komen. Er zijn nogal wat prijsverschillen. </p><p>Ik hoop op een reactie want de laatste was in 2006</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.