cylinder zonder compressie, kleppen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 18:40 #52609 door
Beste mensen, ik heb afgelopen weekend de compressie van mijn 142 gemeten, na bleek nadat de bougiekabel van de vierde cylinder los werd getrokken de motor niet anders ging lopen. Nou bleek deze laatste cylinder ook vrijwel geen compressie meer te hebben. Ik rijd op gas, maar zonder 'gaskop'. Hij verbruikt niet echt veel olie. Ik denk dus dat het tijd wordt een nieuwe cylinderkop te monteren (met geharde klepzittingen). Heeft iemand dit zelf gedaan/laten doen recentelijk? Ik ben benieuwd naar de bevindingen en vooral ook waar kan ik een dergelijke (ruil) kop krijgen voor een goede prijs etc.
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 20:12 #78630 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Als ik jou was zou ik eerst en in ieder geval van die cilinder de klepspeling controleren... En als die niet goed is de rest uiteraard ook bijstellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 20:19 #78629 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
De kleppen zijn recentelijk gesteld, dus dat is in orde...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 21:14 #78628 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Is het niet raadzaam om te kijken hoe het verder staat met het blok? Had je olieverbruik? Was het blok rommelig qua geluid? M.a.w. ga je voor een ruilkop of een ruilblok, wellicht een goede gebruikte motor? Laat je deskundig adviseren voordat je spijt krijgt van een te snelle beslissing. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 23:09 #78627 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
controleer voor je de kop vervangt of de nokken van de nokkenas alle goed lichten.Je kunt die met volgers alleen vervangen als de kop er af is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 23:20 #78626 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Giet een beetje motorolie door het bougiegat en meet de compressie nogmaals. Is deze dan tijdelijk hoger dan ligt het aan een gebroken zuigerveer. Hoe liep het blok eigenlijk? Zijn er plotseling problemen opgetreden of langzamerhand(slijtage) Hoe ver zijn de kleppen gesteld, kan je ze nog stellen? Als je ze niet meer kan stellen of bijna niet meer, dan zijn ze waarschijnlijk ingeslagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 08:54 #78625 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Een nieuwe kop op een oud onderblok geeft ook problemen, pas hier voor op. Doordat de kop (de kleppen met name) dan goed sluiten en dicht zijn heb je kans dat de compressie langs je (versleten) zuigerveren het carter in verdwijnt. De olie lekt dan op veel meer plaatsen de straat op dan je gewend bent....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 10:35 #78624 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Het lijkt me wat overhaast om meteen het hele blok te vervangen als slechts 1 cylinder compressie mist? De rest van de cylinders hebben een compressie van (ruim) boven de 10 bar. Het olieverbruik is ook helemaal niet hoog, en ik hoor verder ook geen rare bijgeluiden of gerammel voor zover ik dat zelf kan beoordelen aan het blok. De kleppen kan ik ook nog makkelijk bijstellen. Hij loopt alleen een ietsje onregelmatig, maar dat is dus denk ik te wijten aan die ene cylinder. Ik heb geen plotselinge verandering gemerkt. Hij liep eigenlijk altijd al zo (in mijn bezit sinds juli). Dus mischien rijd ik al die tijd al op drie cylinders... pas afgelopen weekend heb ik de boel pas nader onderzocht, ik was namelijk eigenlijk best tevreden met hoe hij liep...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 14:27 #78623 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Hallo Hugo, Alle voorgaande raadgevingen zijn m.i. prima. De volgende vraag komt bij mij echter op. Wanneer je stilstaand met lopende motor wat gas geeft, gaat deze dan wel op vier cylinders lopen? Zo ja dan is inderdaad de mogelijkheid groot dat je een licht verbrandde klep hebt. Heb je voordat je de compressie ging meten eerst de bougies allemaal enkele slagen losgedraaid en weer vast en daarna de motor weer even gestart? Dit is n.l. raadzaam om te voorkomen dat je een verkeerde meting doet doordat er kool tussen de klepzitting is gaan zitten. Wanneer de compressie toch goed zou blijken te zijn na nog een meting, zou je ook kunnen controleren of de pakkingen aan de inlaatzijde goed dicht zijn. succes, herman.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 17:29 #78622 door
Beantwoord door in topic cylinder zonder compressie, kleppen?
Misschien gewoon een doorgeblazen koppakking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.